Mii de angajați din industria feroviară ar putea să își piardă locul de muncă odată ce măsurile privind închiderea unor linii de cale ferată vor fi aplicate, potrivit capital.ro.
Azi se pune problema ca circa 40% din calea ferată să dispară. Este vorba despre un memorandum privind „măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României”.
Teoretic, rețeaua națională de cale ferată va fi redusă la aproximativ 6.200 km (n.r. – 10.000 km de linie desfășurată, față de 20.000 km câți sunt în prezent).
Potrivit reprezentanților din industria feroviară, dacă acești 4.000 km se vând la fier vechi cu un 1 leu/kg, statul nu va obține mai mult de 600 mil. lei. Dar apar costurile colaterale.
„Întrebarea este cât va costa procedura de dezmembrare a liniilor, scoaterea din inventar, trasportul lor, poluarea din acele zone, șomajul generat și altele. Vom vedea dacă banii din fier vechi balansează, într-un fel, aceste costuri”, spune Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles.
Cel mai grav este că mii de oameni din industria feroviară ar putea să își piardă locurile de muncă, în urma aplicării acestor măsuri.
„De la CFR SA probabil că vor pleca 6.000 – 7.000 de oameni, iar de la CFR Călători, câteva sute. La aceștia se adaugă operatorii de marfă și cei privați, care vor întâmpina probleme, la rândul lor și, cel mai probabil, vor recurge la disponibilizări. Grosso modo, din sistemul feroviar ar putea pleca 10.000 de oameni”, punctează Ștefan Roșeanu.