
Ioan Rus, Adrian Năstase, Miron Mitrea și vicepreședintele Bechtel Charles Redman tăiau în 2004 panglica la șantierul Autostrăzii Transivania care ar fi urmat să fie finalizată în 2012. 18 ani mai târziu, doar câteva tronsoane și cioturi sunt gata. Pentru Cluj, relevantă este porțiunea între Câmpia Turzii – Nădășelu, de 61,3 km, însă mai e mult până la Oradea sau în direcția opusă, până la Brașov. Mai avem o porțiune finalizată, Biharia – Borș – 5,3 km. De asemenea, CNAIR a deschis la finalul anului 2021 „ciotul” de autostradă dintre Târgu Mureş şi Ungheni, tronsonul de pe A3 – Autostrada Transilvania având o lungime de doar 4,5 kilometri şi alţi 4,7 kilometri drum de legătură cu patru benzi. Deputatul PNL Radu Moisin a cerut Ministerului Transporturilor și Infrastructurii situația la zi a lucrărilor la A3 – Secțiunea Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania).
Stadiul restului tronsoanelor Autostrăzii A3 – Transilvania (secțiunea Brașov – Tg.Mureș – Cluj – Oradea), în afară de cele date în exploatare:
- Brașov-Făgăraș – revizuire Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic și Detalii de Execuție elaborate în 2009;
- Făgăraș-Sighișoara – Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
- Sighișoara-Tg.Mureș – Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
- Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii – relicitare;
- Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești și Subsecțiunea 3B1: Mihăiești – Zimbor – stadiu fizic de execuție 23%;
- Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului – în faza de proiectare;
- Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău (+ Tunel Rutier Meseș) – în licitație;
- Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău – stadiu fizic de execuție 13%;
- Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș – în licitație;
- Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia – în faza de proiectare;
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a informat că pentru continuarea și deblocarea obiectivului de investiții în zona 3C2, Chiribiș-Biharia sunt luate în calcul 3 variante:
- CNAIR SA agreează în totalitate varianta care prevede ca actualul contract să continue, iar Antreprenorul să își îndeplinească obligațiile contractuale, să finalizeze proiectarea și execuția acestui lot de autostradă;
- A doua opțiune cuprinde rezilierea contractului, însă această opțiune se va lua în calcul doar dacă Antreprenorul nu reușește să își îndeplinească obligațiile în termenele contractuale;
- Ultima variantă se referă la încetarea amiabilă a contractului, însă este esențial ca Antreprenorul să prezinte clar motivele care fac imposibilă finalizarea contractului.