Clubul de Cicloturism „Napoca” (CCN) a depus la Primăria Cluj-Napoca o scrisoare deschisă semnată de 700 de persoane care cer autorităților locale să implementeze măsuri concrete pentru încurajarea deplasării cu bicicleta în oraș.
Directorul executiv al CCN, Radu Mititean, a reamintit că asociația sa încearcă de 20 de ani să convingă Primăria că un sistem modern de mobilitate urbana durabila nu se poate axa pe automobile, ci trebuie sa se incurajeze transportul public, mersul pe jos si utilizarea bicicletelor, prin politici publice adecvate si realizarea de infrastructuri specifice.”Primaria si Consiliul Local din pacate au persistat in politicile de promovare a autoturismelor si au lasat promovarea bicicletei la nivel doar declarativ si fie nu au realizat amenajarile promise, fie au facut infrastructuri cu grave deficiente calitative si, mai mult, in ultimii ani au facut pasi inapoi fata de putinele realizari pozitive din perioada 2008-2009″, subliniază Radu Mititean.Potrivit acestuia, edilii clujeni au indraznit chiar sa declare ca de fapt criticile si propunerile CCN sunt total nejustificate si apartin „catorva duzini de frustrati” si ca in rest, clujenii ar fi multumiti de realizarile si demersurile Primariei.Ca răspuns, CCN a depus la primărie tabelele de semnaturi de sustinere de catre 700 de clujeni a unui apel public lansat de asociație acum doi ani.”Anuntam Primaria ca, daca isi inchipuie ca intre timp situatia sprijinului public pentru demersurile CCN s-a modificat in defavoarea noastra, vom lansa o noua actiune publica de strangere de semnaturi”, avertizează Mititean.Textul apelului lansat de CCN în 2011 catre autoritatile locale clujene pe tema promovarii bicicleteiA P E L 2011 catre autoritatile locale pentru promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in
Cluj-NapocaNoi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica, vazand ca in ultimii doi ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte putin din ce a promis si s-a si aprobat in trecut iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu asa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele
strazii Horea si Caii Dorobantilor, ingustarea in 2010 a pistei de pe str. Universitatii si in 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiintarea pistei de pe al. Stadion si str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite),constatand ca proiectele elaborate sunt inadecvate (de exemplu compoenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);remarcand ca in continuare autoritatile locale manifesta insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la informatii si participare publica la luarea deciziilor,reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc in mod regulat,SOLICITAM DIN NOU autoritatilor locale clujene:1. Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).
2. Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);3. Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la alte restrictii de circulatie sau stationare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul in comun sau aleile si strazile pietonale.4. Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.