Război în toată regula între conducerea Aeroportului Cluj-Napoca și compania Carpatair. Comandantul unui avion Saab 2000 aparținând companiei Carpatair este acuzat că a cerut permisiunea să decoleze cu 41 de pasageri la bord, deși avea fuselajul înghețat, fapt care putea duce la un accident catastrofal, potrivit șefului Aeroportului din Cluj, David Ciceo.David Ciceo a declarat pentru BuzzNews.ro că în noaptea de duminică spre luni mercurul a coborât în termometre până la -6 grade Celsius. Comandantul aeronavei SB 20 care urma să decoleze de la Cluj la ora 10:30 a cerut Aeroportului din Cluj să efectueze serviciul de degivrare, adică să curețe aripile de gheață cu o substanță specială.Ulterior, potrivit lui Ciceo, pilotul a spus că nu are bani pentru acest serviciu, care se ridică la aproximativ 700 de euro, și a cerut totuși permisiunea să decoleze.“Pilotul s-a zgârcit la bani și a vrut să decoleze oricum, însă Serviciul operațional al Aeroportului Internațional Cluj-Napoca nu i-a acordat permisiunea. Exista riscul ca avionul să se prăbușească și să moară toți pasagerii. Un asemenea accident a avut loc la mijlocul anilor ’90, când s-a prăbușit un avion care a decolat din Verona. 47 de oameni au murit atunci”, și-a amintit David Ciceo.În cele din urmă, comandantul aeronavei aparținând Carpatair a fost nevoit să aștepte ca soarele să dezghețe fuselajul, iar pe urmă a decolat cu o întârziere de 40 de minute.Aeroportul Cluj va sesiza Autoritatea Aeronautică în legătură cu acest caz.O pasageră a reclamat incidentul la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj, însă și-a retras plângerea pentru că avionul a decolat în scurt timp, potrivit comisarului-șef, Mircea Radu.Carpatair contraatacăCompania Carpatair a trimis un comunicat în care susține că „procedura de degivrare a aeronavei este o operaţiune care ţine exclusiv de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolării”. „În această dimineaţă, vremea la Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesară. Menţionăm că această decizie nu a pus nicio secundă în pericol siguranţa pasagerilor noştri”, susține Carpatair, care acuză Aeroportul din Cluj de abuz.”Carpatair va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de declaraţiile defăimătoare şi insinuări faţă de politica de siguranţă a zborului companiei Carpatair precum şi pentru daunele produse datorită întârzierii zborului Cluj – Timişoara de luni”, mai informeză Carpatair.Tragedia din 1995La 13 decembrie 1995, un avion Antonov AN-24 închiriat de la ROMAVIA de către Compania particulară de transport BANAT AIR, s-a prăbușit la puțin timp după decolarea de pe Aeroportul din Verona (Italia). La bordul aeronavei se aflau 41 pasageri și șase membri ai echipajului. Nu au existat supraviețuitori. Avionul YR-AMR trebuia să zboare de la Verona la Timișoara. S-a prăbușit la decolare datorită greutățiii prea mari și a gheții acumulate pe aripi.Citiți și amintirea unui român aflat la Verona în acele zile
Avionul era plin cu romani si cu oameni de afaceri italieni, era un soi de autobuz care zbura de trei ori pe saptamina pe ruta Verona-Timisoara, cu inconstienta latina trimis direct in pamint, caci dupacum zice raportul de mai jos, pe linga „liber” la decolare fara degivrare, i s-a mai dat „liber” si la imbarcare cu 3000 de kg in plus.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.