• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Aeroportul Cluj a amânat decolarea unui avion Carpatair pe motiv că viața pasagerilor ar fi fost pusă în pericol. Compania neagă și cere daune

Aeroportul Cluj a amânat decolarea unui avion Carpatair pe motiv că viața pasagerilor ar fi fost pusă în pericol. Compania neagă și cere daune

Publicat: 17 octombrie, 2011 14:37

Actualizat: 23 martie, 2022 07:25

Război în toată regula între conducerea Aeroportului Cluj-Napoca și compania Carpatair. Comandantul unui avion Saab 2000 aparținând companiei Carpatair este acuzat că a cerut permisiunea să decoleze cu 41 de pasageri la bord, deși avea fuselajul înghețat, fapt care putea duce la un accident catastrofal, potrivit șefului Aeroportului din Cluj, David Ciceo.David Ciceo a declarat pentru BuzzNews.ro că în noaptea de duminică spre luni mercurul a coborât în termometre până la -6 grade Celsius. Comandantul aeronavei SB 20 care urma să decoleze de la Cluj la ora 10:30 a cerut Aeroportului din Cluj să efectueze serviciul de degivrare, adică să curețe aripile de gheață cu o substanță specială.Ulterior, potrivit lui Ciceo, pilotul a spus că nu are bani pentru acest serviciu, care se ridică la aproximativ 700 de euro, și a cerut totuși permisiunea să decoleze.“Pilotul s-a zgârcit la bani și a vrut să decoleze oricum, însă Serviciul operațional al Aeroportului Internațional Cluj-Napoca nu i-a acordat permisiunea. Exista riscul ca avionul să se prăbușească și să moară toți pasagerii. Un asemenea accident a avut loc la mijlocul anilor ’90, când  s-a prăbușit un avion care a decolat din Verona. 47 de oameni au murit atunci”, și-a amintit David Ciceo.În cele din urmă, comandantul aeronavei aparținând Carpatair a fost nevoit să aștepte ca soarele să dezghețe fuselajul, iar pe urmă a decolat cu o întârziere de 40 de minute.Aeroportul Cluj va sesiza Autoritatea Aeronautică în legătură cu acest caz.O pasageră a reclamat incidentul la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj, însă și-a retras plângerea pentru că avionul a decolat în scurt timp, potrivit comisarului-șef, Mircea Radu.Carpatair contraatacăCompania Carpatair a trimis un comunicat în care susține că „procedura de degivrare a aeronavei este o operaţiune care ţine exclusiv de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolării”. „În această dimineaţă, vremea la Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesară. Menţionăm că această decizie nu a pus nicio secundă în pericol siguranţa pasagerilor noştri”, susține Carpatair, care acuză Aeroportul din Cluj de abuz.”Carpatair va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de declaraţiile defăimătoare şi insinuări faţă de politica de siguranţă a zborului companiei Carpatair precum şi pentru daunele produse datorită întârzierii zborului Cluj – Timişoara de luni”, mai informeză Carpatair.Tragedia din 1995La 13 decembrie 1995, un avion Antonov AN-24 închiriat de la ROMAVIA de către Compania particulară de transport BANAT AIR, s-a prăbușit la puțin timp după decolarea de pe Aeroportul din Verona (Italia). La bordul aeronavei se aflau 41 pasageri și șase membri ai echipajului. Nu au existat supraviețuitori. Avionul YR-AMR trebuia să zboare de la Verona la Timișoara. S-a prăbușit la decolare datorită greutățiii prea mari și a gheții acumulate pe aripi.Citiți și amintirea unui român aflat la Verona în acele zile
Avionul era plin cu romani si cu oameni de afaceri italieni, era un soi de autobuz care zbura de trei ori pe saptamina pe ruta Verona-Timisoara, cu inconstienta latina trimis direct in pamint, caci dupacum zice raportul de mai jos, pe linga „liber” la decolare fara degivrare, i s-a mai dat „liber” si la imbarcare cu 3000 de kg in plus.
altera
Tragedia din 13 decembrie 1995. Ramasitele aeronavei Antonov 24B; foto: aviation-safety.net

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
30 septembrie, 2024
Dr. Delia Nicoară, IOCN: „E nevoie de abordări individualizate în prevenirea cancerului”
30 septembrie, 2024
La ce întrebări răspunde Chatbotul RAReș, disponibil pe site-ul Registrului Auto Român
30 septembrie, 2024
Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de Cancer
30 septembrie, 2024
Până în anul 2050, numărul de cazuri noi de cancer va crește cu 77 la sută
30 septembrie, 2024
Institutul Oncologic din Cluj, partea a unei rețele de expertiză europeană de luptă împotriva cancerului

În sezonul rece, confortul termic din locuință devine o prioritate pentru fiecare dintre noi. O ...

Soluția ideală pentru confort în casa ta. Ce trebuie să știi despre eficiența unui calorifer electric

Alegerea unei centrale termice este o decizie importantă, care va influența confortul și eficiența energetică ...

TOP 7 aspecte pe care nu trebuie să le omiți atunci când vrei să cumperi o centrală termică

D.G.R.F.P. Cluj-Napoca reamintește persoanelor fizice că în anul 2024, termenul limită de depunere a formularului ...

30 septembrie 2024 – termen limită de depunere a formularului 216 și de plată, pentru impozitul special pe bunurile imobile de valoare mare

Institutul Oncologic din Cluj pune umărul la întărirea rețelelor europene de expertiză oncologică pentru viitorul ...

Dr. Delia Nicoară, IOCN: „E nevoie de abordări individualizate în prevenirea cancerului”

Registrului Auto Român le transmite șoferilor că de acum pot accesa informații tehnice via Chatbotul ...

La ce întrebări răspunde Chatbotul RAReș, disponibil pe site-ul Registrului Auto Român

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” (IOCN) contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de ...

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de Cancer

Până în anul 2050, numărul de cazuri noi de cancer va crește cu 77 la ...

Până în anul 2050, numărul de cazuri noi de cancer va crește cu 77 la sută

Institutul Oncologic din Cluj este parte a unei rețele de expertiză europene de luptă împotriva ...

Institutul Oncologic din Cluj, partea a unei rețele de expertiză europeană de luptă împotriva cancerului
Success message!
Warning message!
Error message!