Erorile din neatenție sunt la tot pasul, și chiar frecvente, când vine vorba să plătim taxele și impozitele către stat. Dar ce trebuie să facă o firmă care a virat mai mult în conturile statului?
Un contribuabil a făcut o plată eronată în plus către Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat, folosindu-se ordinul de plată, în contextul în care, conform declarației depuse, suma trebuia să fie asociată impozitului pe salarii care trebuie virat la bugetul de stat. Ce trebuie să facă acest contribuabil pentru a rezolva problema?
Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) spun, pe pagina de Facebook a instituției, care sunt etapele și ce acte trebuie aduse la dosar pentru a face rectificarea.
Așadar, pentru îndreptarea erorilor materiale, firma trebuie să depună la organul fiscal pe raza căruia este înregistrată fiscal o cerere care trebuie să cuprindă următoarele elemente:
– datele de identificare ale debitorului;
– indicarea erorii ce urmează a fi îndreptată;
– modul în care va fi reconsiderată această plată;
– numărul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plată (titlurile de creanţă, respectiv numarul si data Declaratiei 112) pentru care se solicită corectarea erorii materiale din documentul de plată;
– numărul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţială;
– suma totală achitată prin documentul de plată iniţial;
– data plăţii.
Totodată, la cerere trebuie să fie ataşate o copie a ordinului de plată, o copie a extrasului de cont, copie a Declarației 112 prin care s-au declarat obligațiile respective şi orice alte documente ce atestă eroarea produsă.