După doi ani în care businessul eMAG a înregistrat primele scăderi din istoria sa de zece ani, în 2010 revenirea a fost spectaculoasă: creștere de 60%, tradusă într‑o cifră de afaceri de 102 milioane de euro, informează money.roExistă indicii, conform MONEY EXPRESS, că eMAG (controlat majoritar de distribuitorul Asesoft) se pregătește să devină de anul acesta primul complex comercial online („marketplace“) din retailul electronic local. Tot așa cum un centru comercial are sub umbrela sa zeci de magazine, eMAG ar urma să primească pe platforma sa și sub brandul eMAG alți retaileri online care să‑și comercializeze propria gamă de produse. eMAG ar urma în decursul a câțiva ani să devină un Amazon local, poate chiar unul regional, ținând cont de planurile de extindere anunțate de Apostolescu, vicepreședinte și director de dezvoltare al eMAG.La zece ani de la lansarea magazinului – primul produs vândut în decembrie 2001 a fost o imprimantă HP de 65 de dolari unui client din Vâlcea, își amintește și acum Apostolescu – eMAG a depășit pragul de 100 de milioane de euro încasări. Principalul avantaj al creării unui „marketplace“ ține de accelerarea creșterii afacerii, o creștere mai rapidă decât dacă diversificarea portofoliului s‑ar face prin forțe proprii, inclusiv achiziții de magazine online.Piața comerțului online local (fără servicii și facturi plătite online) va crește cu circa 20% și valoric va ajunge la aproape 300 milioane de euro în 2011. Mai multe pe money.ro