Pentru că sezonul estival este în toi, comisarii din cadrul Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Cluj (OJPC) au efectuat recent controale la operatorii economici care comercializează pachete de servicii turistice. În cadrul acestei acţiuni a fost verificată activitatea a 13 astfel de operatori, iar la 11 dintre ei au fost găsite nereguli.Printre acestea se numără neafişarea la loc vizibil a Certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului din care să reiasă obiectul de activitate în baza căruia operatorul economic este autorizat să funcţioneze; neinformarea consumatorilor asupra serviciilor incluse în pachetul de servicii turistice şi categoriei unităţii de cazare şi eprecizarea perioadei sejurului. Un caz concret îl reprezintă prezentarea în oferta generală, materializată printr-un afiş, a unui pachet de servicii Disneyland Paris la pret de 217 euro, alăturat existând informaţia “rezervă acum vacanţa ta de vara şi beneficiază de o reducere de pana la 200 euro”. Astfel, prin modul în care e concepută oferta, prin prezentarea generală se înţelege că tariful de 217 euro, poate fi redus cu până la 200 euro, când în fapt preţul afişat 217 euro este cel deja redus, inducând în eroare consumatorii. Pentru neconformităţile constatate au fost aplicate 11 sancţiuni contravenţionale din care 5 amenzi în valoare de 13.000 lei şi 6 avertismente.De asemenea, comisarii din cadrul OJPC au mai efectuat controale la operatorii economici care comercializează produse farmaceutice, unde au aplicat, în urma neregulilor depistate 12 sancţiuni contravenţionale din care 8 amenzi în valoare de 13.000 lei şi 4 avertismente şi la fast-food-urile din oraş, unde au fost oprite de la vânzare 20 kg de alimente, a fost oprită, temporar, activitatea a 7 agenţi economici şi au fost aplicate 16 sancţiuni contravenţionale din care 7 amenzi în valoare de 11.000 lei şi 9 avertismente.
Amenzi “estivale” la Cluj-Napoca
ULTIMELE ȘTIRI