Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat într-un interviu acordat Capital că deși doar 26 la sută din Autostrada Transilvania a fost atacată, cheltuielile se ridică la 1,2 miliarde de euro, iar contractul pentru cei 415 km a fost semnat pentru 2,2 miliarde de euro.”Eu am constatat anul trecut cu surprindere, când am verificat bugetul Companiei Naționale de Autsotrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) că aproape jumătate din bugetul companiei era înghițit de Bechtel. Iar când am făcut calculul per kilometru am constatat că este un contract care este mult prea scump, este aberant, și care nu are nimic de-a face cu standardele de cost în România. Acesta este motivul pentru care el este în renegociere în acest moment.” a spus Anca Boagiu.Ministrul Transporturilor a ținut să mai precizeze că dorința de a continua această autostradă există, un semn în acest sens fiind semnarea acordului cu omologul ungur în baza căruia s-a stabilit punctul de intersecție al celor două autostrăzi, care va fi la Borș. Anca Boagiu a subliniat că această lucrare trebuie continuată doar în condiții normale de piață.”Deși doar 26% din lucrarea totală contractată a fost atacată, cheltuielile se ridică la 1,2 miliarde de euro. Este o pierdere financiară mare care trebuie stopată”, a declarat Anca Boagiu pentru Capital.Premierul Emil Boc declara săptămâna trecută că îşi doreşte ca Bechtel să respecte standardele de cost pe kilometru de autostradă ca şi condiţie pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Acest standard este cuprins între 3,8 milioane de euro şi 5,9 miloane de euro pe kilometru, fără TVA, în timp ce un kilometru de autostradă realizat de Bechtel a costat 15,6 milioane de euro.Potrivit premierului, negocierile cu Bechtel sunt in plina desfasurare iar pana la finalul acestei saptamani se va decide cum vor continua lucrarile la Autostrada TransilvaniaCITIȚI și Milioane de euro pierdute în urma îngheţării lucrărilor la Autostrada Transilvania
Anca Boagiu despre contractul cu Bechtel: O pierdere financiară mare care trebuie stopată
ULTIMELE ȘTIRI