Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca va avea pe ordinea de zi în şedinţa extraordinară de luni, 13 februarie 2012, proiectul privind aprobarea cheltuielilor legate de proiectul european „Refacerea infrastructurii Oraşului Comoară – modernizare căi de acces spre centrul istoric”, în vederea atragerii de fonduri nerambursabile.Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv transportul public urban. Valoarea totală a acestuia este de 32.418.413 de lei, adică 9.744.000 de euro. Din această sumă, 25.367.590 de lei reprezintă suma nerambursabilă solicitată. Prin urmare, Consiliul local va aproba contribuţia la cheltuielile eligibile, ce revine municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 517.705,92 lei şi a cheltuielilor neeligibile, ce revine municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 318.500,00 lei. Totodată, aşa cum prevede procedura finanţărilor europene, tot din bugetul solicitantului trebuie acoperită contribuţia de 6.214.617,10 lei ce reprezintă valoarea totală TVA aferentă proiectului.Încă din 2011 Primăria Cluj-Napoca a solicitat consultantului pe proiecte europene, societatea Relians, elaborarea unui proiect în vederea accesării unei finanţări nerambursabile din fonduri europene de circa 9 milioane de euro, pentru refacerea unor străzi – eligibile pe proiectul de infrastructură „La pas prin oraşul comoară”. Banii sunt disponibili pe axa 1.1 din Programul Operaţional Regional, destinat polilor de creştere Clujul poate depune proiecte de reabilitare a infrastructurii de acces către obiective de interes istoric şi turistic.Proiectele de reabilitare prevede atât refacerea trotuarelor, cât şi a drumului. Străzile analizate sunt Avram Iancu, Moţilor, Memorandumului, I.C. Brătianu, avându-se în vedere refacerea şi modernizarea căii de rulare, precum şi a trotuarelor. Străzile vor fi refăcute de la nivelul de fundaţie şi asfaltate, iar trotuarele vor beneficia de o reabilitare în acord cu zona instorică în care sunt situate.În total se vor reabilita 55.435 mp de străzi şi trotuare.Avram Iancu – 16.823 de mp
Memorandumului – 7.807 mp
Moţilor – 24.640 mp
Brătianu – 6.165 mpO altă noutate va fi modul de realizare al unora dintre trecerile de pietoni, în special în zonele şcolilor, acestea fiind ridicate la acelaşi nivel cu trotuarele, deci se vor crea nişte praguri de sol late, pe modelul celor pe care le puteţi găsi în partea istorică a Vienei.Vor dispărea toate cablurile aeriene de pe aceste străzi, cu excepţia celor pentru troleibuz de pe Memorandumului şi Moţilor. Totodată se vor reconfigura spaţiile de parcare de pe unele dintre aceste străzi astfel încât să se suplimenteze pe Avram Iancu pentru a compensa ceea ce se va pierde pe Kogălniceanu.
Aproape 10 milioane de euro pentru refacerea străzilor istorice din Cluj prin proiectul „Oraşul Comoară”
ULTIMELE ȘTIRI