ARAS, Asociaţia Integration, Asociaţia Sens Pozitiv, Institutul Naţional de Boli Infecţioase Matei Balş, împreună cu Vitrina Advertising au lansat marți campania de conştientizare şi educare a publicului „NU sunt un NIMENI”.
Campania are scopul de a sensibiliza opinia publică şi angajatorii la problemele şi nevoile consumatorilor de droguri şi implicit de a facilita accesul pe piaţa muncii pentru acest gen de persoane prin creşterea nivelului de integrare socio-profesională, întărirea încrederii în sine şi promovarea unui mediu de viaţă sănătos.„Proiectul se adresează unei categorii de persoane a caror vulnerabilitate este complexă – apartenenţa la etnia romă, femei, persoane aflate ulterior în detenţie dublate de consumul de droguri injectabile. Acest grup social dificil de abordat are nevoie de atenţie specială, fiind cauza unor probleme care ne afectează pe noi toţi prin costuri mari suportate de sistemul sanitar în cazul îmbolnăvirilor, mica infracţionalitate, trafic de persoane şi bunuri, productivitate a muncii scăzută, sărăcie severă”, a subliniat Maria Georgescu, director executiv ARAS.Campania este parte din proiectul „A doua şansă”, care beneficiază de cofinanţare prin Fondul Social European – POSDRU, are o durată de 36 de luni (iulie 2010 – iulie 2013) şi se desfăşoara în Bucureşti şi Ilfov, Constanţa şi Timiş. În acest sens au fost înfiinţate şi utilate, atât tehnic, cât şi din punct de vedere al resurselor umane, două centre fixe în Bucureşti şi câte unul în Constanţa şi Timişoara şi se estimează că un număr de aproximativ 3.500 de persoane vor beneficia de aceste servicii.Aceste centre au ca rol oferirea de servicii integrate psiho-medico-sociale, tratament substitutiv cu metadona pentru consumatorii de droguri injectabile, consiliere psihologică, consiliere ocupaţională, prevenirea infectiilor cu transmitere sanguină şi sexuală, referire către alte servicii (ex. formare profesională).Din dorinţa de a ajuta şi a ajunge la cât mai multe persoane aflate în această situaţie, au fost realizate şi două site-uri www.a-doua-sansa.ro şi www.un-nimeni.ro, care au un rol permanent de informare cu privire la problemele consumatorilor de droguri – cauzele consumului, urmările acestuia, faptul că exista soluţii de realibilitare, stabilizarea şi integrarea socio-profesională a consumatorilor, rezultatele tratamentului substitutive, dar şi informaţii legate de drepturile acestora – dreptul la servicii medicale şi sociale, dreptul la muncă.
ARAS lansează campania publică de informare „NU sunt un NIMENI”
ULTIMELE ȘTIRI