Au fost interzise DRONELE cu cameră foto

Publicat: 23 ianuarie, 2014 16:12

Actualizat: 23 martie, 2022 05:55

Dronele cu masa sub 150 kg fără autorizație de zbor si asigurare nu mai au voie să fie operate, iar cele cu masa sub 1kg (cum sunt cele mai comune) nu mai au voie să zboare cu o camera foto/video (nici măcar GoPro), după ce Guvernul a emis o lege prin care se interzice folosirea acestora.
altera
sursa foto: http://www.clubulfoto.com/
sursa foto: http://www.clubulfoto.com/În textul legii intră următoarele articole:Art. 1. Operarea aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord în spaţiul aerian naţional este permisă numai în zone de spaţiu aerian segregat temporar, înfiinţate, alocate şi activate conform reglementărilor aplicabile în vigoare.Zonele prevăzute la alin. (1) se stabilesc în întregime în spaţiul aerian de clasă G, iar limita verticală superioară a acestora trebuie să fie cu cel puţin 150 m sub limita minimă a spaţiului aerian controlat.Cererea pentru înfiinţarea zonei prevăzute la alin. (1) se transmite de către operatorul aeronavei Autorităţii Aeronautice Civile Române cu cel puţin 45 de zile înainte de data prevăzută pentru începerea activităţii. Modelul cererii şi informaţii privind documentele-suport care trebuie anexate acesteia se publică pe pagina proprie de internet a Autorităţii Aeronautice Civile Române http://www.caa.ro.Alocarea şi activarea zonelor prevăzute la alin. (1) se efectuează în conformitate cu reglementările aeronautice aplicabile.Art. 2.În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a.) operator al aeronavei – persoană fizică sau juridică care efectuează operaţiuni aeriene cu o aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi care solicită în acest scop înfiinţarea unei zone de spaţiu aerian segregat temporar conform prevederilor prezentului ordin;b.) spaţiu aerian de clasă G – zonă delimitată de spaţiu aerian în care nu sunt furnizate servicii de control al traficului aerian.Art. 3.O aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mare de 150 kg poate fi operată în spaţiul aerian naţional, în condiţiile respectării cerinţei prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a.) deţine un certificat de înmatriculare;b.) deţine un certificat de tip şi un certificat de navigabilitate, conform cu reglementările europene emise în aplicarea Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 februarie 2008 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi instituirea unei Agenţii Europene de Siguranţă a Aviaţiei şi de abrogare a Directivei 91/670/CEE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 1.592/2002 şi a Directivei 2004/36/CE;c.) operatorul aeronavei este certificat, după caz, în funcţie de operaţiunile aeriene civile desfăşurate, în conformitate cu reglementările aeronautice aplicabile emise la nivel naţional sau cu cele emise la nivelul Uniunii Europene;d.) aeronava este asigurată, conform legii, pentru daune produse terţilor.Art. 4.O aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg poate fi operată în spaţiul aerian naţional, în condiţiile respectării cerinţei prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a.) deţine un certificat de identificare emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau un certificat de înmatriculare ori un document echivalent emis de alt stat;b.) în cazul în care aeronava are o masă maximă la decolare mai mare de 15 kg, deţine un permis de zbor naţional emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau un document de certificare tehnică echivalent emis de alt stat, recunoscut de Autoritatea Aeronautică Civilă Română;c.) aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terţilor . Art. 5.Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când efectuează operaţiuni aeriene civile în spaţiul aerian naţional.Prezentul ordin nu se aplică:a.) aeromodelelor, aşa cum acestea sunt definite şi clasificate de către Federaţia Internaţională de Aeromodelism şi de către Federaţia Română de Modelism, atunci când sunt utilizate în cadrul competiţiilor, demonstraţiilor aeriene sau al altor manifestaţii oficiale organizate de Federaţia Română de Modelism;b.) aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât– sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;– sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;– nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.Răspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operării aeromodelelor şi aeronavelor prevăzute la alin. (2) revine în totalitate persoanelor care asigură comanda acestora de la sol.Art. 6.În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Autoritatea Aeronautică Civilă Română publică pe propria pagină de internet, http://www.caa.ro, documentele şi informaţiile prevăzute la art. 1 alin. (3). Până la data de 30 iunie 2015, Autoritatea Aeronautică Civilă Română va elabora şi va supune aprobării ministrului transporturilor proiectele reglementărilor aeronautice civile naţionale privind operarea în spaţiul aerian naţional a aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi care au masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg.Art. 7.Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.Art. 8.Prezentul ordin se aplică până la data de 30 ianuarie 2016.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
1 octombrie, 2023
La Cluj se lansează un fond pentru educație de 50 000 de euro
1 octombrie, 2023
UBB pe podium în clasamentul Times Higher Education: 1001-1200 global
29 septembrie, 2023
Aeroportul Internațional Cluj își cumpără autobuz electric
28 septembrie, 2023
Universitatea de Medicină și Farmacie din Cluj, înlocuită de UMF Carol Davila din București în TOP 1000 al ranking-ului Times Higher Education
26 septembrie, 2023
Licitație pentru drumul de legătură dintre Baciu și Centura Metropolitiană

Fundația Comunitară Cluj și Fundația Bosch România lansează Fondul EduCare Bosch, dedicat elevilor de gimnaziu ...

La Cluj se lansează un fond pentru educație de 50 000 de euro

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) ocupă poziția 1001-1200 global la nivel internațional și poziția a ...

UBB pe podium în clasamentul Times Higher Education: 1001-1200 global

Maria Popovici filmează un special la Cluj în 7 și 8 Octombrie, intitulat „O să ...

Weekend cu Maria Popovici la Cluj

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj devine primul aeroport din țară care va avea autobuz electric ...

Aeroportul Internațional Cluj își cumpără autobuz electric

În calitate de partener în organizarea evenimentului Raliul Clujului Mobil 1 Star Lubricants powered by ...

Drumurile județene pe care se va desfășura în weekend Raliul Clujului 2023
Universitatea de Medicină și Farmacie din Cluj, înlocuită de UMF Carol Davila din București în TOP 1000 al ranking-ului Times Higher Education

Federatia Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) se disociază ferm de propunerea avansată in ...

Românii nu trebuie “amendati” pentru că aleg destinatii externe de vacanță!

Judecătorul Cristi Danileț a povestit în emisiunea Punctul Critic moderată de Raul Chiș cât de ...

Cristi Danileț a povestit cât de greu i-a fost în perioada în care a fost suspendat din magistratură
Success message!
Warning message!
Error message!