În timp ce țări mult mai sărace decât România își construiesc autostrăzile cu o viteză năucitoare (India tocmai a anunțat că va face 11 km de autostradă pe zi), CNADNR și-a propus să înainteze cu puțin peste 600 de metri pe lună (20 de metri pe zi) pe o distanță de 8 kilometri pe porțiunea Autostrăzii Transilvania dintre Gilău și Nădășelu.Potrivit datelor furnizate hotnews.ro de CNADR, dupa renegocierea contractului cu statul roman, Bechtel s-a angajat sa finalizeze lucrarile incepute la Suplacu de Barcau-Bors, urmând sa fie gata 17 km în 2012 și 43 de kilometri în 2013.În 2013 va fi finalizată și porțiunea de 8 km dintre Gilău și Nădășelu din Autostrada Transilvania. Acest lucru înseamnă că se va face puțin mai mult de 600 de metri de autostradă pe lună dacă lucrările vor fi gata exact într-un an. Nu ar fi prima oară când termenele de predare nu sut respectate.Această porțiune ar fi trebuit sa fie realizată de Bechtel, dar în urma renegocierii contractului, statul român a hotărât scoaterea ei la licitație până la finalul anului 2011.Dupa ce toate aceste tronsoane vor fi predate vor mai rămâne de executat aprximativ 300 de km de autostradă. Partea cea mai neplăcută este că nici la finalul anului 2013 nu se va putea ajunge pe autostradă de la Cluj la Borș.Între Cluj și Borș, pe Traseul Autostrăzii vom avea și în 2013 mult teren viran – aproape întreg teritoriul județului Sălaj. Acest lucru înseamnă că nu sunt legate puncte strategice pe Autostradă.Practic, nu va exista nici în 2013 o conexiune atât de necesară a Transilvaniei, principalul motror economic al țării, cu Vestul Europei.În schimb, Autostrada Soarelui, folosită cu precădere de bucureștenii care se duc să se distreze la mare, va fi finalizată.
Autostrada Transilvania va înainta între Gilău-Nădășealu cu 600 de metri pe lună. Clujul nu va fi legat de Borș nici în 2013
ULTIMELE ȘTIRI