Românii vor fi sprijiniți de guvern să cumpere mașini electrice sau hibrid. Guvernul a adoptat prin ordonanţă de urgenţă cadrul legal în vederea acordării de facilităţi persoanelor fizice, unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice care doresc să achiziţioneze autovehicule electrice sau hibrid.Cei interesați vor primi o subvenţie de până la 20% din preţul autovehiculului, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, respectiv o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, pentru autovehiculele hibrid.Persoanele fizice, unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice care participă la programul „Rabla” vor primi, atunci când îşi casează o maşină, patru tichete valorice pentru achiziţionarea unui autovehicul electric, respectiv două tichete valorice pentru achiziţionarea unui autovehicul hibrid. Programul va fi susţinut din bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu.Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a explicat că, potrivit unei Directive a Uniunii Europene, toate statele membre au obligaţia să acorde facilităţi în vederea promovării vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic. În prezent, statul român acordă ca şi facilitate scutirea de la plata taxei de primă înmatriculare pentru autovehiculele hibrid şi electrice, a explicat ministrul Laszlo Borbely.Ministrul Mediului a mai spus că Guvernul va sprijini companiile care doresc să devină partenere în vederea facilitării accesului populaţiei la infrastructura necesară asigurării alimentării autovehiculelor hibrid şi electrice.Renault a prezentat recent la Bucuresti doua masini 100% electrice: Fluence Z.E., primul sedan electric din lume, si Kangoo Z.E.Renault Fluence Z.E. are o autonomie de 185 de km în parcurs mixt, iar motorul său electric dezvoltă o putere de 95 CP. Pe piata din Franta, Fluence Z.E, spre exemplu, costa 21.300 € (pret din care s-a dedus subventia de 5000 € de la stat) la care se adauga 79 €, chiria lunara pentru baterie.Potrivit romanialibera.ro, daca parcurgeti zilnic pana la 50 km/zi, utilizarea automobilului electric nu este rentabilă, costurile cu închirierea acumulatorilor şi preţul ridicat de achiziţionare depăşind economiile din utilizarea curentului electric.Daca conduceti intre 50 si 100 de km/zi, maşina electrică are costuri operaţionale comparabile cu versiunea dotată cu motor termic, acoperindu-se chiria acumulatorilor.De la 100 km/zi, diferenţa de preţ dintre un automobil electric şi unul diesel se amortizează în cinci ani şi proprietarul automobilului electric poate începe să realizeze economii.
Bani de la stat pentru cei care cumpără mașini electrice PLUS Când devine rentabil un astfel de autoturism
ULTIMELE ȘTIRI