Un număr de 150 de idei de afaceri pot beneficia de o finanțare nerambursabilă de peste 27.000 de euro, dacă vor fi selectate în urma unui program care se desfășoară online în intervalul 22 iunie – 1 iulie.
Programul START 2015 este o schemă de ajutor de minimis și este finanțat de Ministerul Energiei, prin intermediul Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru IMM-uri(AIPPIMM), și este menit să încurajeze înființarea de firme noi sau dezvoltarea celor existente, deținute de tineri români. Bugetul total al programului este de 20 de milioane de lei, dintre care 18 milioane destinate finanțării proiectelor, iar 2 milioane de lei la dispoziția ministerului. Banii nu provin din fonduri europene.
Prin implementarea programului în anul 2015 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de minim 150 de beneficiari, conform anunțului publicat de AIPPIMM.
Programul START este destinat în principal înființării de noi firme, dar pot participa și companii deja existente, dacă nu sunt mai vechi de 2 ani și nu au mai mult de 249 de angajați. Programul este destinat exclusiv firmelor private care nu au probleme financiare sau datorii la stat. De asemenea, firmele care au beneficiat anterior de ajutoare de minimis, nu se pot înscrie.
Toată documentația necesară pentru înscrierea în program poate fi accesată AICI.
Nu pot beneficia de fondurile din programul START firmele cu activități de pescuit sau acvacultură sau firmele cu activități legate de producția primară în agricultură.
Prin Program se finanţează implementarea Planurilor de Afaceri, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, în următoarele condiţii:
– Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 120.000 lei/beneficiar;
– Contribuţie proprie – minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Selecția proiecteleor se face pe baza unui punctaj acordat. Nota minimă este de 50 de puncte, iar cea maximă de 100 de puncte.
Documentația se poate depune pe Internet, începând cu data de 22 iunie, ora 10, până pe 1 iulie, ora 20.â
Admiterea in Program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul Programului, activitatea pe care acceseaza programul (productie/servicii/comert), locatia implementarii proiectului (urban/rural) si data si ora inregistrarii, conform principiului „primul venit-primul servit”, in aceasta ordine.
Cei selectati vor transmite in termen de 10 zile lucratoare, la OTIMMC de care apartine, cererea de finantare insotita de documentele specificate in Procedura anexata.