Vremea în care produsele şi serviciile bancare se ofereau publicului larg “din vitrinele dichisite” ale unităţilor bancare a trecut demult. Puţini bancheri îşi mai permit astăzi să aştepte clienţii în birouri confortabile, atitudinea firească adoptată de către bănci fiind aceea de a caută clienţii direct în piaţă, acolo unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
United States Postal ServiceBanking-ul s-a translatat astfel mult mai aproape de zona reală de business, acolo unde “pulsează” la modul faptic economia. Dacă în urmă cu aproximativ 20 de ani futuriştii prognozau faptul că această apropiere de clienţi va surveni cu ajutorul sistemelor electronice cu acces la distanţă, de tipul Internet banking-ului sau a mobile banking-ului, ceea ce se întâmplă azi în SUA vine să demonstreze că încă mai pot surveni surprize în acest sens.Conform renumitei publicaţii “The Economist”, agenţia poştală guvernamentală US Postal Service (USPS) intenţionează să ofere – în scurt timp – publicului larg o gama întreagă de produse financiar-bancare de bază, lansând conceputul de “banking poştal”, o iniţiativa ce ar putea transforma agenţia într-un competitor important pe piaţa de profil din SUA.Aceeaşi publicaţie semnalează şi faptul că începând cu luna ianuarie a anului în curs, compania T-Mobile, deţinută în principal de Deutsche Telecom şi considerată a fi al patrulea cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, în colaborare cu Bankcorp Bank, a lansat o gama de produse şi servicii bancare distribuite cu ajutorul unor sisteme moderne de electronic banking dar şi a unei reţele formate din peste 3.000 de locaţii de retail şi 38.000 de angajaţi.Deşi “Banking-ul poştal” reprezintă deja o practică consacrată pentru multe ţări de pe mapamond, autorităţile SUA întârzie să îi dea “undă verde” şi pe continentul nord-american.Planul propus recent de către inspectorul general al US Postal Service (USPS), de a obţine o licenţă bancară pentru agenţia poştală guvernamentală amintită pare astfel greu de pus în practică, însă sunt şanse mari că agenţia să primească în scurt timp dreptul de a atrage depozite de la populaţie, de a accepta plata facturilor şi de a oferi împrumuturi de valoare mică pentru consumatori.Adepţii banking-ului clasic american nu se grăbesc să imbrăţiseze recentele evoluţii în materie, neştiind ce efecte va aduce pe termen lung faptul că “Banking-ul poştal” ar oferi (în premiera) un acces bun şi ieftin pentru aproximativ 8% din gospodăriile din SUA care nu dispun actualmente de servicii financiar-bancare de baza dar şi de faptul că o astfel de formă de banking ar însemna acces mult îmbunătăţit la produse şi servicii de profil pentru încă 20% dintre gospodăriile clasificate până acum că fiind insuficient bancarizate.Cert este că evoluţiile de pe piaţă financiar-bancară americană atestă, dacă mai era nevoie, faptul că apropierea de clienţi şi afilierea în scopul lansării de produse şi servicii co-branded sunt trend-uri care se manifestă din ce în ce mai puternic în industria bancară şi care vor continua să se manifeste în anii următori.Timpul ne va spune şi în ce măsură deja celebra afirmaţie a bancherilor americani potrivit căreia “SUA are 8000 de bănci, 7990 dintre ele fiind bănci despre care nimeni nu a auzit vreodată” va fi putea fi “amendată”, numărul băncilor cu adevărat semnificative crescând cu una sau două poziţii.Rubrică oferită de societatea de consultanţă şi training antreprenorial Talpoş & Partners
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.