Președintele Traian Băsescu a postat pe pagina sa de Facebook un material cu titlul “Penibilii de la transporturi – poate subiect la consultări?” în care critică prestația lui Ioan Rus și a predecesorilor săi la acest minister – Miron Mitrea, Ludovic Orban, Dan Şova, Relu Fenechiu. Fostul președinte le reproșează acestora că au întocmit noi proiecte de autostrăzi care au fost respinse de Comisia Europeană. Ardelenii nu au însă prea multe motive să îl iubească pe Traian Băsescu având în vedere că pe vremea când era la rândul său ministru al Transporturilor a promovat o puzderie de proiecte pentru sudul țării – Bucureşti – Piteşti, Bucureşti – Constanta, Centura Bucureşti-Sud, Piteşti – Nadlac și Bucureşti – Buzău – Focşani – Albita.
Ministrul Ioan Rus și-a fixat cel puțin obiectivul ca în 2017 să se circule pe Autostrada Transilvania de la Cluj la Borș în vreme ce Traian Băsescu vrea ca ministerul de resort să se concentreze tot pe infrastructura din sudul țării:
Lista lui Băsescu nu are legătură cu Transilvania
“Pînă una alta, domnule Ioan Rus, daţi în lucru: Piteşti – Rm.Vîlcea – Sibiu / Ploieşti – Buzău – Focşani – Albiţa şi Centura Bucureşti – Sud, autostrăzi încă neexecutate faţă de master-planul din 1999 şi pe care trebuie să le facem. Altfel nu primim bani europeni pentru alte autostrăzi.
O sugestie. La anexa OG nr. 16/1999 care defineşte priorităţile, adăugaţi şi autostrada Craiova – Piteşti. Cu siguranţă aveţi argumentul puternic al existenţei uzinei Ford şi ar putea fi acceptat de COMISIE pentru noul exerciţiu bugetar”, scrie Traian Basescu.
Fostul președinte mai arata ca “România are master-planul pentru construcţia de autostrăzi adoptat prin OG nr. 16/1999” si ca “Guvernele PSD-iste au adăugat la anexa acestei ordonanţe tot soiul de bazaconii conform intereselor baronimii, dar şi pe măsura incompetenţei miniştrilor transporturilor care n-au priceput elementarul, că pot utiliza bani europeni prioritar pentru autostrăzi care fac parte din coridoarele pan-europene IV şi IX (ca de altfel şi la calea ferată)”.
“Au cheltuit enorm pentru tot soiul de noi master-planuri, pe care eu personal le-aş imputa miniştrilor .
Oare vom avea o anchetă a corpului de control al PM sau a DNA pentru contractul Bechtel sau rămînem cu gogoaşa lui Şova – precum că s-ar fi pierdut contractul original?”, se intreaba Traian Basescu.
Ioan Rus a declarat recent la Cluj că potrivit MasterPlanului de Transport, până în anul 2030 în România vor exista 1.300 de kilometri de autostradă şi aproape 2.000 de kilometri de drum expres.
Băsescu, atacat: “Este ultimul care ar trebui să vorbească despre autostrăzi”
Senatorul Sorin Bota spune că Traian Băsescu este ultimul care ar trebui să vorbească despre autostrăzi.
“Păcat că Traian Băsescu a înțeles prea târziu că trebuie să avem autostrăzi în România. Consider că dânsul este ultima persoană care are dreptul moral să vorbească despre infrastructură în această țară pe care, în mod conștient și voit, a ținut-o în subdezvoltare prin nedezvoltarea infrastructurii la momentul potrivit.
El este cel care a declarat, în 1998, că România nu are nevoie de autostrăzi și a continuat cu această politică impunând-o miniștrilor tutelați direct de către el și nominalizați de fostul PD la conducerea Ministerului Transporturilor.
Traian Băsescu le-a impus acestor ocupanți ai fotoliului de Ministru al Transporturilor distrugerea tuturor proiectelor și, mai grav, a contractelor semnate pentru construcția de autostrăzi. (A se vedea blocarea și distrugerea proiectului autostrăzii Transilvania, care a fost foarte scump în condițiile în care miniștrii lui au semnat contracte mult mai scumpe la unul/doi ani de la semnarea contractului Bechtel, contracte pentru care azi sunt persoane condamnate ca urmare a corupției și a organizării de licitații trucate).
Traian Băsescu și miniștrii transporturilor tutelați de el, nu doar că sunt ultimii care au dreptul să vorbească pe acest subiect dar cred că, în mod intenționat, în Noul Cod Penal, tot ei s-au protejat scoțând din lege condamnarea pentru sabotarea economiei naționale, sabotare de care ei se fac vinovați din punct de vedere al subdezvoltării infrastructurii de transport în România”, a spus senatorul Sorin Bota.