Compania Bechtel a anunţat joi că va relua lucrările la cele două tronsoane de autostradă începute, singurele pe care le mai execută în România. Conform noilor prevederi ale contractului negociat cu Guvernul, Bechtel mai execută doar tronsoanele începute din Autostrada Transilvania, în timp ce restul de 302 kilometri rămaşi sunt excluşi din contract. Compania americană subliniază că nu a cerut niciun ban Guvernului pentru renunţarea la această porţiune.Este vorba de tronsoanele Câmpia Turzii – Gilău, unde Bechtel mai are de realizat aproximativ 5% din lucrări, şi Suplacu de Barcău – Borş, unde s-a realizat până acum doar 38% din totalul lucrărilor. „Pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău mai au de realizat cam 5% din lucrări. Este vorba de partea de restricţii, câteva reparaţii, drenaj de apă şi evacuări, nimic care să aibă legătură cu circulaţia. La Suplacu de Barcău – Borş vor continua lucrările, unde au realizat doar 38% din total”, a explicat Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).Faţă de preţul iniţial, Bechtel va executa aceste lucrări la preţul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, faţă de 14,7 milioane de euro pe kilometru, cât era în trecut.”Începând din ziua în care Bechtel a semnat contractul de construire a Autostrăzii Transilvania, ţelul nostru suprem a fost acela de a livra o autostradă la standarde înalte pentru cetăţenii din România, aşa cum am reuşit să facem cu succes pentru alte ţări din această regiune şi în alte părţi din lume. Guvernul a aprobat de curând modificarea acordului său cu Bechtel, în urma unor negocieri ample derulate în ultimele câteva luni. În concordanţă cu acordul actual, compania Bechtel va finaliza lucrările pe care le-am început în două secţiuni ale autostrăzii, iar secţiunea rămasă de 302 de kilometri va fi exclusă din obiectul contractului fără niciun cost imputat Guvernului României. Acordul actualizat permite Ministerului Transporturilor să caute surse alternative de finanţare în vederea respectării cerinţelor de finanţare pentru restul proiectului, în timp ce Bechtel se va concentra pe livrarea şi finalizarea celor două secţiuni pe care le-am început”, a declarat purtătorul de cuvânt al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.Reprezentanţii Bechtel susţin că toate acuzaţiile aduse companiei şi diferiţilor oficiali români sunt eronare şi injuste. „Este regretabil faptul că Bechtel şi diferiţi oficiali români au continuat să fie obiectul unei critici publice eronate şi injuste în legătură cu acest contract. În decursul anilor, am lucrat împreună cu Guvernul de la momentul respectiv, indiferent de apartenenţa politică a acestuia. Bechtel şi-a desfaşurat în permanenţă activitatea în conformitate cu cele mai riguroase standarde etice. Orice sugestii care ar indica o situaţie contrară sunt nefondate în totalitate şi subminează interesele profesionale ale tuturor celor care lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii din România prin Autostrada Transilvania”, a completat Sgârcitu.Bechtel urmează să mai construiască cele două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania dintre Câmpia Turzii- Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, tronsoane reprezentând 118 kilometri din totalul de 415 kilometri ai autostrăzii. Celelalte trosoane urmează să fie scoase la licitaţie sau vor fi realizate în parteneriate public-private.
Bechtel finalizează Suplacu de Barcău – Borş şi lucrările secundare la Câmpia Turzii – Gilău și apoi pleacă
ULTIMELE ȘTIRI