Mesajul de bun venit al lui Boc pentru cei 100.000 de studenți care încep școala e: „Măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş”. Primesc, dar să interzicem accesul în oraș cu mașina și al celor originari din Răchițele. Criteriul interdicției e la fel de arbitrar. În plus, mai vinovați de starea traficului clujean sunt răchițelenii, prin reprezentantul lor la Cluj-Napoca – Emil Boc, decât studenții.
Uitați-vă la toate domeniile în care Clujul excelează – IT, servicii, construcții, festivaluri – și veți vedea că ingredientul principal din rețeta succesului sunt studenții – mâna de lucru specializată și motorul vieții culturale și de noapte a orașului.
100.000 de studenți nu înseamnă numai 20.000 de mașini
În acest, context stau și mă întreb cum e posibil ca primarul-profesor universitar Emil Boc să fi dat atât de tare cu bâta în baltă încât să sugereze că problema traficului infernal din oraș se poate rezolva pe seama studenților: „Măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş”, a spus el la un post de radio. A făcut și calculele: 20.000 de maşini vin în plus în Cluj odată cu cei 100.000 de studenţi.
Ce a uitat el să contabilizeze sunt resursele pe care le aduc acești 100.000 de studenți în Cluj-Napoca. Gândiți-vă că 100.000 de familii, în majoritate din Transilvania, – muncesc pentru a-și susține copiii la studii în Cluj. Asta înseamnă zeci de mii de euro care sunt pompați în fiecare lună în economia orașului – de la chirii, la bani de mâncare, distracție, haine etc etc.
Mentalitate de UTC-ist
Nu a fost de ajuns că o chirie pentru doua camere în Cluj a ajuns la nivelul unei chirii modeste din Viena.
Nu a fost de ajuns că universitățile au creat mii și mii de locuri pentru studenți, dar de cămine nu s-au îngrijit. La UBB sunt 40.000 de studenți și 6.000 de locuri în cămine.
Nu a fost de ajuns că universitățile, de cele mai multe ori, nu țin cont de necesitățile pieței muncii atunci când își fac strategia de dezvoltare.
Nu a fost de ajuns că de multe ori universitățile sunt fabrici de șomeri, care după 3 ani de școală își dau seama că nu se pot angaja în domeniul în care au studiat.
A trebuit să vină și Boc să-i pună pe studenți la colț: „să-și lase ei mașinile acasă”. Pe vremea când Boc era șef la UTC (Uniunea Tineretului Comunist) nu veneau studenții cu mașinile la școală, de ce să vină acuma?
Uite de ce: pentru că e meschin să-i ceri unui locuitor al Clujului, pentru că timp de cel puțin 3 ani și studenții sunt locuitori ai orașului, să-și restrângă dreptul de a-și folosi mașina personală când și cum crede de cuviință cu respectarea legii.
Cererea lui Boc denotă de fapt o mentalitate urâtă de politician, îi luăm în șuturi pe studenți pentru că nu au drept de vot la Cluj. Pensionarii sunt preferații lui Boc: le-a subvenționat transportul pe toate liniile, îi premiază la împlinirea a 50 de ani de căsătorie, îi salută respectuos pe stradă. Foarte bine face! Dar în momentul în care are o astfel de atitudine față de studenți, înseamnă că de fapt și cu pensionarii „joacă la interes”. Pensionarii sunt cea mai disciplinată categorie de electorat din România și Boc folosește asta la maximum.
Nu sunt clujeni de rang 1 și clujeni de rang 2, care trebuie să-și lase mașinile acasă pentru că nu s-au născut la Cluj-Napoca. Solicitarea lui Boc este o dovadă intolerabilă de discriminare. Clujul este format în mare parte din foști studenți din alte zone care s-au stabilit aici și dau plus-valoare orașului.
Dacă acceptăm această discriminare, pasul următor este să îi sfătuim pe toți cei care nu s-au născut la Cluj-Napoca să-și lase mașinile acasă. Ne uităm pe certificatul de naștere și stabilim cine are voie cu mașina în oraș. Emil Boc, care este originar din Răchițele, va trebui să-și lase mașina acasă. Dacă stau bine să mă gândesc, mai vinovați de starea traficului sunt răchițelenii (prin reprezentantul lor la Cluj – Emil Boc) decât studenții.
Problema traficului în Cluj nu sunt studenții, ci incompetența Primăriei conduse de 13 ani de Emil Boc. Ca orice politician care se respectă, când nu poate da vina pe „greaua moștenire” găsește pe cineva căruia să-i impute incompetența sa.
Sunt de acord că orașul se va sufoca dacă nu se iau măsuri. Dacă trebuie luate măsuri de tipul acesta, atunci, să fie luate pentru toți posesorii de mașini – nu poți să pui barieră la intrarea în oraș pentru mașinile studenților, doar pentru că ei nu au drept de vot. Ei sunt viitorul Clujului!!!
AUTOR: AUTOR: TITUS ADRIAN, welcome2cluj.com
Disclaimer: Acest articol a fost scris pentru Trustul Clujean de Presă, care include site-urile BuzzNews.ro, ClujulCultural.ro, Welcome2Cluj.com, ClujToday.ro, TransylvaniaToday.ro, SportinCluj.ro, ClujInsider.ro și UNESCOinRomania.ro.