60 de mii de vizitatori au participat la cea de a XI-a ediţie a Festivalului Peninsula, care a avut loc, pentru prima dată, în Cluj-Napoca, între 18 şi 21 iulie, în Pădurea Făget, pe Valea Gârbăului.Pe scenele Peninsula au urcat staruri internaţionale precum Paul Kalkbrenner, Alborosie, Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra, Ska-P, Marky Ramone’s Blitzkrieg, Modestep, N.O.H.A., Camo&Krooked, Benga, Pete Tong, Umek sau Rotfront, dar evenimentul a reunit şi foarte multe staruri autohtone şi talente mai puţin cunoscute printre cele 140 de concerte.Pe lângă cele patru scene principale – Main Stage, Freedom Music Arena, Cluj Rocks Stage powered by The Shelter Agency – mai multe locaţii alternative au oferit publicului concerte şi petreceri: Janinsula a fost dominată de world music şi folk, Bruno Unplugged Wine Garden de concertele acustice, la Red Bull Sound of Town DJ-ii celor mai populare cluburi clujene au mixat pentru peninsulari, la MIERT Pub au cântat formaţii din Transilvania, la Soto şi Celo muzica electronică a animat atmosfera, iar la Tatratea afterparties by wUnderBar petrecera a ţinut până la miezul zilei.Concertul cu cel mai numeros public la Scena Mare a fost cel susţinut de Paul Kalkbrenner. La Kiss Terrace Modestep a atras cei mai mulţi peninsulari, iar la Freedom Music Arena Şuie Paparude a reuşit să facă, din nou, cea mai bună petrecere. La fel ca în fiecare ediţie, Festivalul Peninsula şi-a surprins şi anul acesta publicul cu o apariţie mai puţin cunoscută dar care a ajuns să fie foarte apreciată: trupa italiană The Sweet Life Society.Şi oferta non-muzicală a fost mai bogată ca niciodată, cu piese de teatru, literatură, mese rotunde, expoziţii, proiecţii de film, stand-up comedy, programe oferite de organizaţiile non-guvernamentale grupate în jurul locaţiei Cluj-Napoca, Capitală Europeană a Tineretului 2015, precum şi cu numeroase activităţi sportive şi distractive. Programul de prevenţie a consumului de droguri desfăşurat de Independence Zone a avut cei mai mulţi participanţi din istoria evenimentului.Festivalul Peninsula, adept al multiculturalismului şi al dialogului interetnic, a atras atenţia, în parteneriat cu mişcarea „Da, poftiţi! – Igen, tessék!” asupra multilingvismului punctelor de vânzare din cadrul evenimentului. Cu ajutorul tăbliţelelor aşezate la stand-uri, vânzătorii au putut semnaliza servirea în română, maghiară şi engleză. Unităţile economice au avut propria lor tăbliţă, care a putut fi modificată periodic, în funcţie de limba personalului de serviciu.Indicatoarele le-au fost de folos atât comercianţilor, care şi-au vândut mai uşor produsele, cât şi clienţilor, care şi-au folosit limba maternă şi au economisit, astfel, timp. Patronii au solicitat numai 21 de indicatoare în română şi engleză şi unul singur exclusiv în limba română. Astfel, majoritatea covârşitoare a tăbliţelor a arătat că servirea la Peninsula se face în trei limbi.
Care a fost concertul cu cel mai numeros public la Scena Mare a Peninsulei – Concluziile primei ediții de la Cluj
ULTIMELE ȘTIRI