Compania Carpatair a anunțat luni că după 12 ani părăsește Aeroportul Internațional Cluj-Napoca în urma unui conflict cu conducerea instituției. Compania sustine ca “urmare a conflictului grav la care s-a ajuns Carpatair a decis astazi inchiderea zborurilor Cluj-Timisoara dupa o perioada de 12 ani”, lucru care va duce si la „inchiderea bazei operationale Carpatair de la Cluj ceea ce va avea ca efect desfiintarea a cca 20 locuri de munca asigurate pe plan local”.“Directorul Aeroportului Cluj (David Ciceo – n.red.) incearca sa hartuiasca in disperare compania Carpatair pentru plangerea pe care aceasta a depus-o la Comisia Europeana.Operatorul aerian a acuzat in plangerea sa aeroportul ca ar subventiona, incepand cu 2007, pe unul din concurentii sai cu sume care se apropie de 20 milioane de euro, masura respectiva prejudiciind grav mediul concurential, mai multe companii aeriene fiind nevoite sa-si sisteze cursele pe care le-au zburat in mod traditional de pe aeroportul Cluj”, se arata in comunicat.Carpatair reactioneaza după ce o aeronavă care îi aparține nu a primit permisiunea de zbor de pe Aeroportul Cluj sub pretextul că nu a solicitat serviciul de degivrare, adică de topire a gheții de pe fuselaj.Directorul Aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat ca daca Serviciul operațional ar fi acordat permisiunea de zbor, viața celor 41 de pasageri ar fi fost pusă în pericol. Ciceo a amintit și că o catastrofă aviatică a avut loc la Verona în anii ’90, tot pentru că echipajul a decolat fără să topească gheața de pe aripi.“Actiunea de astazi de la Cluj cu provocarea intarzierii neintemeiate a zborului Cluj –Timisoara cu aproximativ 2 ore, insostita de actiunea din mass-meda cu declaratii defaimataore la adresa Carpatair din partea directorului aeroportului si denaturarea premeditata a faptelor, aducerea unor comparatii total inacceptabile, gen Verona 1997, nu au nimic de a face cu preocuparile reale de siguranta a zborului. Aceste actiuni sunt vadit premeditate si au ca scop doar denigrarea Carpatair”, se arata în comunicatul companiei.O altă afirmație a lui David Ciceo la care a reacționat comnpania e aceea că sâmbătă un echipaj al unei aeronave a încercat să curețe gheața cu mătura.“Declaratiile referitoare la zborul de sambata fac parte din acelasi scenariu si sunt lipsite de adevar demonstrand o data in plus intentia reala a conducatorului aeroportului Cluj de a cauza cu orice pret prejudicii de imagine companiei Carpatair pentru indrazneala denuntarii schemelor frauduloase a ajutoarelor de stat ilegale acordate unui concurent.Carpatair intareste declaratia ca aplicarea procedurii de degivrare este o operatiune care tine strict de competenta si decizia comandantul aeronavei si ca aceasta se aplica functie de conditiile meteorologice de la aeroportul de plecare. In aceasta dimineata vremea la aeroportul Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesara.Pentru o intelegere mai clara a situatiei subliniem ca standardele de siguranta a Carpatair sunt in stricta conformitate cu cerintele si reglementarile europene EASA respectarea acestora pe plan national fiind in sarcina Autoritatii Aeronautice Civile Romane (…). Insinuarile aduse la adresa echipajelor de zbor Carpatair de catre dl David Ciceo fac parte din scenariul sau de razbunare”, se arata in comunicatul CarpatairConducerea Carpatair spune ca va informa autoritatile aeronautice despre “abuzul si atacul la imagine al aeroportului Cluj” si va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de „declaratiile defaimatoare si insinuarile fata de politica de siguranta a companiei Carpatair”.În plus, Carpatair va solicita despagubiri si pentru “intarzierea nemotivata a zborului Cluj-Timisoara de azi 17 octombrie 2011”De asemenea, Carpatair a anuntat ca il va actiona in judecata pe directorul aeroportului, David Ciceo, in persoana pentru abuz de functie si implicare directa in favorizarea concurentei.“Compania va sesiza deasemenea organele competente sa cerceteze prezenta actelor de coruptie in cazul contractelor pe care Carpatair le-a denuntat la Comisia Europeana in aceasta primavara”, se arata in incheierea comunicatului de presa.Ce s-a întâmplat luni Comandantul unui avion Saab 2000 aparţinând companiei Carpatair a cerut luni dimineata permisiunea să decoleze cu 41 de pasageri la bord, deşi avea fuselajul îngheţat, fapt care putea duce la un accident catastrofal, potrivit şefului Aeroportului din Cluj, David Ciceo. Aparatul de zbor a fost însă blocat la sol până când soarele a topit gheața de pe aripi, iar pe urmă a decolat cu o întârziere de 40 de minute.Reacția lui David CiceoDavid Ciceo a declarat pentru Ziua de Cluj că cei de la Carpatair au o situaţie finaciară dezastruoasă. „Au anunțat de două săptămâni că închid spaţiile din aeroport şi i-a anunţat pe angajaţi că vor rămâne fără locuri de muncă. Folosesc incidentul de astăzi ca pretext”, a mai declarat Ciceo pentru aceiași sursă. Vom reveni cu detalii pe parcursul zilei de marți.
Carpatair părăsește Aeroportul Cluj, lăsând în urmă șomeri și plângeri peste plângeri. David Ciceo: ”Au o situație financiară dezastruoasă”
ULTIMELE ȘTIRI