Proiectul „Clujul – peisaj cultural”, care are ca obiectiv dezvoltarea şi consolidarea culturală a judeţului, a primit finanţare neramburasabilă din Fondul European, în valoare de peste 850.000 de lei. Prin acest proiect vor fi promovate principalele obiective turistice din judeţ, în special monumentele istorice medievale, bisericile, castelele şi vechile conace. „Este vorba de un proiect european de promovare turistică a obiectivelor din judeţ, susţinut de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Consiliu Judeţean Cluj şi sociaţia Patrimonium Transsylvanicum. Banii vor fi folosiţi pentru realizarea unor albume, pliante, broşuri şi spoturi publicitare, pentru promovarea obiectivelor judeţului Cluj”, a explicat Mihaela Tripon, coordonatorul de proiect.Printre obiectivele ce vor fi promovate în cadrul acestui program se numără domeniul de la Ciucea, Cetatea din Bologa, Castelul Banffy din Răscruci, Castrul roman Potaissa, Biserica din Feleacu, Biserica din Vad, Biserica reformată-calcină din Mănăstireni, Biserica din lemn de la Nicula, Muzeul de Artă Cluj-Napoca, Muzeul Etnografic al Transilvaniei şi Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei.Valoarea totală a proiectului este de 853.796 de lei, din care valoarea totală eligibilă este de 690.258 de lei. Din această sumă, 586.743 de lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, 89.737 de lei finanţarea nerambursabilă din bugetul naţional, 13.805 lei cofinanţarea beneficiarului şi 163.510 lei valoarea TVA ce trebuie suportată din bugetul judeţului Cluj.Banii vor fi folosiţi pentru realizarea de pliante şi broşuri, a unui album, a unui site web, a 12 spoturi publicitare şi a patru filme documentare de câte şase minute fiecare, pe categorii precum biserici, castele şi muzee. De asemenea, pentru promovarea obiectivelor, se va participa la două târguri naţionale de turism.”Acest proiect se leagă de cel cu punctele de informare turistică de la nivelul judeţului, care vor fi amplasate la cele cinci puncte de intrare în judeţ. Materialele vor fi folosite pentru promovare şi în aceste puncte”, a explicat purtătorul de cuvânt al CJ Cluj, Victor Popa. Clipurile de promovare vor rula în puncte de interes maxim, precum mall-uri, gări şi aeroporturi.Durata de implementare a proiectului este de 18 luni, în perioada 19 martie 2011 – 18 septembrie 2012.
Castelele, muzeele şi bisericile Clujului, promovate printr-un proiect de peste 850.000 de lei
ULTIMELE ȘTIRI