Luna ianuarie va fi una plină la Teatrul Național din Cluj. BuzzNews.ro vă pune la dispoziție programul.
Marţi, 6 ianuarie, ora 19:00
SALA MARE: Insula de Gellu Naum
spectacol-concert de Ada Milea
scenografia: Valentin Codoiu
asistent de regie: Andreea Iacob
distribuţia: Cătălin Herlo, Miron Maxim, Anca Hanu, Adrian Cucu, Ramona Dumitrean, Cristian Grosu, Irina Wintze, Adriana Băileascu, Romina Merei, Silvius Iorga, Cristian Rigman, Ada Milea
Insula muzicală a Adei Milea aduce pe scena Naţionalului clujean povestea lui Robinson, cel al lui Gellu Naum, un Robinson singur pe o insulă pustie dar plină de oameni. Joaca serioasă din piesa de teatru cu acelaşi nume a poetului şi dramaturgului suprarealist român Gellu Naum este un puzzle de întâlniri şi situaţii cu personaje exotice, precum o sirenă, un pirat, un beduin, dar şi numeroşi membri ai familiei pierdute a lui Robinson. Căutările, urmăririle, regăsirile şi, din nou, despărţirile, toate rapide şi aproape mecanice, au în comun singurătatea, la rândul ei pierdută şi apoi regăsită. Ada Milea construieşte, astfel, un concert al singurătăţilor aduse împreună de Gellu Naum, reunind, la rândul ei, vocile şi prezenţa actorilor Teatrului Naţional din Cluj, într-un concert 100% teatral.
Durata spectacolului: 1 h
Premii și nominalizări:
• Marele Premiu al Festivalului de Dramaturgie Contemporană de la Braşov, ediţia a XXIV-a, 2012;
• Premiul special al juriului, Festivalul Internațional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Premiul pentru cea mai bună actriță în rol secundar – Irina Wintze, Adriana Băilescu şi Romina Merei, pentru rolul Bunicile Selkirke, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru cel mai bun scenograf – Valentin Codoiu, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru cea mai bună actriţă în rol secundar – Ramona Dumitrean pentru rolul Mary, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru cea mai bună actriţă în rol secundar – Anca Hanu pentru rolul Sirena, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru cel mai bun actor în rol secundar – Cristian Grosu pentru rolul Iedu’ Coco, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediţia a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru cea mai bună regie – Ada Milea, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediția a XX-a, Baia-Mare;
• Nominalizare pentru Marele Premiu al Festivalului „Atelier“ pentru cel mai bun spectacol, Festivalul Internaţional de Teatru „Atelier“, ediția a XX-a, Baia-Mare
Miercuri, 7 ianuarie, ora 19:00 – STUDIO „EUPHORION“ – În trafic, de Alina Nelega
regia şi scenografia: Tudor Lucanu
distribuţia: Irina Wintze, Angelica Nicoară, Anca Hanu, Diana Buluga, Patricia Brad, Alexandra Tarce
Piesa Alinei Nelega a primit premiul pentru „Cea mai bună piesă românească a anului 2013“, la Galele UNITER din acest an.
Şase femei şi un câine, având ca pretext un accident rutier – care se dovedeşte a fi, de fapt, o crimă -, îşi povestesc „felii“ de viaţă într-o succesiune de şapte monologuri interioare. Cu bune, dar mai ales cu rele. Cele şapte poveşti sunt tot atâtea reflecţii asupra „virusului milei“, asupra euthanasierii câinilor (şi nu numai), asupra condiţiei femeii-poliţist. Altfel spus, asupra relaţiilor dificile şi denaturate dintre oameni. Un spectacol care ne provoacă şi mai ales ne dă răgazul să gândim.
Durata spectacolului: 1 h 10 min.
joi, 8 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Sânziana şi Pepelea de Vasile Alecsandri
regia: Alexandru Dabija
scenografia: Cristian Rusu
muzica originală: Ada Milea, Anca Hanu
coregrafia: Florin Fieroiu
asistent costume: Cătălina Chirilă
asistent de regie: Leta Popescu
distribuţia: Anca Hanu, Miriam Cuibus, Angelica Nicoară, Irina Wintze, Romina Merei, Adriana Băilescu, Patricia Brad, Matei Rotaru, Ionuţ Caras, Adrian Cucu, Radu Lărgeanu, Cristian Grosu, Cătălin Herlo, Dragoş Pop, Cristian Rigman, Miron Maxim, Silvius Iorga, Mihnea Blidariu
Cu Sânziana şi Pepelea redescoperim copilăria teatrului românesc, acea naivitate hazlie, jucăuşă, care grăieşte însă multe adevăruri despre firea românească valabile şi astăzi; un text foarte teatral, cu mari potenţialităţi scenice, de joc.
Multe personaje au fost reinventate, regândite, aşa cum spune Alexandru Dabija „după mintea noastră de acum. Alecsandri nu a introdus popa ca personaj, noi am folosit până şi rugăciunile de ploaie. Ne jucăm. Din punctul acesta de vedere e foarte bine, pentru că textul este extrem de liber“. Libertatea incredibilă pe care o lasă piesa se poate vedea şi la nivelul muzicii, creată, reinventată la rândul ei, toate părţile muzicale purtând semnătura Adei Milea şi a Ancăi Hanu.
Durata spectacolului: 2 h cu o pauză
Premii obţinute:
• Premiul special pentru muzică – Ada Milea şi Anca Hanu la festCo, Bucureşti, 30 mai 2014;
• Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar (Zmeul/Baba Anica) – Ionuţ Caras la festCo, Bucureşti, 30 mai 2014;
• În cadrul cadrul celei de-a patra ediţii a Întânirilor Internaţionale de la Cluj (octombrie 2014, spectacolul a fost recompensat cu premiile: Premiul „Aureliu Manea“ pentru cel mai bun regizor, oferit de doamna Viorica Samson Manea, în memoria fratelui său, regizorul Aureliu Manea regizorului Alexandru Dabija;
• Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar, oferit de Aegon Romania actorului Radu Lărgeanu, pentru rolul Papură-Vodă;
• Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, oferit de Compania Jolly actriţei Anca Hanu pentru rolul Sânziana din spectacolul Sânziana şi Pepelea de Vasile Alecsandri şi Amalia din spectacolul Amalia respiră adânc de Alina Nelega;
• Premiul publicului pentru cel mai bun spectacol al stagiunii 2013 / 2014
vineri, 9 ianuarie, ora 19:00 – STUDIO „EUPHORION“ – Cerere în căsătorie de A. P. Cehov
versiunea scenică şi regia: Sorin Misirianţu
distribuţia: Cornel Răileanu, Sorin Misirianţu, Adriana Băilescu
Un spectacol care dezvăluie complet şi abrupt spiritul slav, în care extremele fac casă bună. Într-o succesiune rapidă se trece de la iubire la ură, de la prietenie la duşmănie, de la înţelegere la ceartă. O lume nu atât de îndepărtată de ceea ce trăim şi astăzi, sub forme uşor modificate, dar la fel de pline de umor.
Durata spectacolului : 1 h
sâmbătă, 10 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Bolnavul închipuit de Molière
regia: Sanda Manu
decor: T.Th.Ciupe
costume: Adriana Grand
muzica: Dorina Crişan-Rusu
coregrafia: Florin Fieroiu
distribuţia: Anton Tauf, Melania Ursu, Cristina Pardanschi, Cornel Răileanu, Adrian Cucu, Irina Wintze, Ovidiu Crişan, Anca Hanu, Adriana Băilescu, Angelica Nicoară, Emanuel Petran, Dan Chiorean, Dragoş Pop/Ionuţ Caras, Radu Lărgeanu
Aflat la limita dintre comic şi tragic, Bolnavul închipuit este un spectacol luxuriant, relaxant şi fermecător, armonios şi rafinat, care provoacă râsul cu ajutorul unor mijloace de foarte bună calitate. O partitură susţinută cu dezinvoltură şi aplomb de actorii conduşi cu mână de maestru de regizoarea Sanda Manu. Un ipohondru ilustru, care cucereşte, cu fiecare reprezentaţie, inimile spectatorilor.
Durata spectacolului : 2 h
Premii obţinute:
• Premiul Naţional pentru Spectacol acordat de juriul criticilor de artă la Zilele „Elvira Godeanu”, 17-25 mai 2003;
• Premiul pentru cea mai bună regie – Sanda Manu şi Premiul de excelenţă pentru costume – Adriana Grand, Festivalul Naţional de Comedie, Galaţi, 2003;
• Premiul Naţional pentru Tineri Creatori, acordat actorului Ovidiu Crişan pentru rolurile Cleante şi Polichinelle
Duminică, 11 ianuarie, ora 19:00 – STUDIO „EUPHORION“ – Amalia respiră adânc de Alina Nelega
regia şi scenografia: Tudor Lucanu
distribuţia: Anca Hanu
Monodrama Alinei Nelega prezintă episoade din viaţa Amaliei, care a traversat abulică toată perioada ceauşistă, de la începuturi până la maxima ei întunecime şi a ajuns în epoca nouă a libertăţii, pentru ea, la fel de confuză. Pioniera de la început – bucuroasă că a scăpat de guvernanta nemţoaică, de lecţiile de pian, de orele de franceză – trece de la o vârstă la alta, marcată şi bulversată de pierderile întâmplate în viaţa ei. Traumele nu o aduc, însă, în postura celei ce-şi plânge de milă, ci, dimpotrivă, personajul îşi păstrează de la început până la sfârşit un fantastic curaj şi o fermecătoare candoare.
Durata spectacolului: 1h
Actriţa Anca Hanu a fost recompensată pentru rolul interpretat în acest spectacol cu premiile :
• Premiul pentru cea mai bună actriţă la Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea (2014) şi
• Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, oferit de Compania Jolly în cadrul celei de-a patra ediţii a Întânirilor Internaţionale de la Cluj (octombrie 2014)
Marţi, 13 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Mein Kampf de George Tabori
traducerea: Alexandru Al. Şahighian
regia: Alexandru Dabija
scenografia: Carmencita Brojboiu
muzica: Ada Milea, Anca Hanu
asistent de regie: Leta Popescu
maestru de lumini: Jenel Moldovan
distribuţia: Ionuţ Caras, Cristian Grosu, Radu Lărgeanu, Cătălin Herlo, Silvius Iorga, Sorin Leoveanu, Matei Rotaru, Angelica Nicoară, Romina Merei/Diana Buluga, Patricia Brad, Anca Hanu, Ramona Dumitrean, Cristian Rigman, Alexandra Tarce
Cea mai faimoasă piesă a lui George Tabori este farsa antinazistă, Mein Kampf, pe care a regizat-o el însuşi, pentru prima oară, la Viena, în anul 1987. Prin teatrul său, Tabori a căutat să încurajeze publicul să râdă de monştrii şi ucigaşii de pe scenă.
Mein Kampf este un exorcism, un uriaş hohot de râs, un cântec de libertate în care autorul, victimă a terorii naziste, tratează oroarea într-o manieră neaşteptată. În azilul de noapte pentru bărbaţi de sub măcelăria doamnei Merschmeyer, Schlomo Herzl, un bătrân evreu vânzător de cărţi, ia sub ocrotirea sa un tânăr lipsit de talent, sosit la Viena pentru a studia la Academia de Arte Frumoase. Tânărul este numit Hitler, personaj palavragiu şi grosolan, paranoic şi vanitos, un nazist în devenire. Schlomo ar fi putut să perceapă pericolul care se apropia, dar el nu vede în tânărul Hitler decât un obişnuit semen al lui.
Recomandare de vârstă 16+
Durata spectacolului: 2 h 30 min. cu o pauză
miercuri, 14 ianuarie, ora 19:00 – STUDIO „ART CLUB“ – Spectatorul condamnat la moarte de Matei Vişniec
Regia: Răzvan Mureşan
Scenografia: Tudor Lucanu
La pian: Luiza Ghindă
Distribuţia: Miron Maxim, Cristian Grosu, Ionuţ Caras, Patricia Brad, Diana Buluga, Alexandra Tarce, Radu Lărgeanu, Matei Rotaru, Ileana Negru, Silvius Iorga
Spectatorul condamnat la moarte este o parodie amară la adresa justiţiei de tip stalinist. O instanţă neîndurătoare, care nu ţine seama de nevinovăţia celui acuzat, astfel încât orice nevinovat poate deveni victimă, descoperindu-i-se greşeli, acolo unde ele nu există. Astfel, procesul unui criminal ascunde, de fapt, punerea sub judecată a publicului. Spectatorul este vinovat pentru că rămâne impasibil în faţa propunerii regizorului, actorilor şi, în ultimă instanţă, a autorului.
Acest spectacol, care se joacă în spaţiul intim de la „Art Club“, îi plasează pe spectatori de jur împrejurul spaţiului de joc. Ca într-o arenă. Sau ca într-o sală de tribunal, dar mai specială, în care auditoriul, pentru a-şi putea urmări reacţiile, este aşezat faţă în faţă, deoarece fiecare dintre cei prezenţi – spectatorii fiind parte din spectacol – poate fi oricând condamnat.
Durata spectacolului : 1 h 40 min.
Sâmbătă, 17 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Elling de Axel Hellstenius
adaptare a romanului Fraţi de sânge de Ingvar Ambjomsen
traducerea şi adaptarea: Petre Bokor
regia: Sorin Misirianţu
distribuţia: Dan Chiorean, Ovidiu Crişan, Elena Ivanca, Miron Maxim, Radu Lărgeanu, Adriana Băilescu
Elling şi prietenul său Kjell Bjarne au fost trataţi într-un spital specializat pentru probleme mentale, iar acum, conform unui program de socializare existent în ţările nordice dezvoltate li se oferă o locuinţă pentru a fi reintegraţi în societate. Un asistent social îi va îndruma şi supraveghea, îi va învăţa să trăiască. Ei vor fi nevoiţi / obligaţi să se gospodărească singuri, să intre în legătură cu semenii lor, să iasă din carapacea în care stăteau închişi. Spectacolul este vizualizarea drumului socializării celor doi, singuratici şi înspăimântaţi de contactul cu viaţa, un drum nu lipsit de momente comice şi de o fină tandreţe profund umană.
Durata spectacolului: 1 h 20 min.
Duminică, 18 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Zeul măcelului de Yasmina Reza
Regia: Cristian Hadji-Culea
Scenografia: Valentin Codoiu
Asistent scenografie: Cătălina Chirilă
Distribuţia: Irina Wintze, Marian Râlea, Diana Buluga, Miron Maxim
Zeul măcelului / Le Dieu du carnage a fost scrisă în 2006, iar filmul lui Roman Polanski, Carnage, al cărui scenariu l-a făcut scriitoarea şi pentru care a primit premiul pentru cea mai bună adaptare la Festivalul de la Cannes din 2011, a făcut-o faimoasă. Filmul s-a bucurat de o distribuţie de vârf, cele doua personaje feminine fiind jucate de Jodie Foster şi Kate Winslet. Pentru piesele sale, scriitoarea a fost recompensată cu prestigioasele premii Laurence Olivier Award (Marea Britanie) şi Tony Award (SUA).
În salonul familiei Houllié, înţesat de cărţi, având pe pereţi fotografii dintr-un ţinut african aflat în război, soseşte familia Reille, invitată la o discuţie în urma unui incident anodin: Ferdinand, odrasla familiei Reille, îl lăsase fără dinţii din faţă pe Bruno, băiatul familiei Houllié. Debutul întrevederii are loc în parametri civilizaţi, ca apoi totul să degenereze într-o confruntare a celor două cupluri dramatică, muşcătoare, frenetică, plină de umor, din care ies la suprafaţă toate frustările.
Durata spectacolului: 1 h 30 min.
Marţi, 20 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE- Idiotul după F.M. Dostoievski
dramatizarea: Anna Stigsgaard, Ştefana Pop-Curşeu
regia: Anna Stigsgaard
scenografia: Adrian Damian
asistent de regie: Alexandra Sofonea
mişcarea scenică: Savino Paparella
distribuţia: Cristian Rigman, Ionuţ Caras, Ramona Dumitrean, Miriam Cuibus, Anca Hanu, Romina Merei, Petre Băcioiu, Matei Rotaru, Silvius Iorga / Cristian Grosu
Prinţul Mîşkin, personajul principal din romanul lui F.M. Dostoievski, suferă de epilepsie, iar boala l-a ţinut departe, ani de zile, de oameni şi de natură. Când ajunge la un spital din Elveţia, se retrezeşte în sfârşit la viaţă, cu o conştiinţă nouă şi luminoasă a lumii care îl înconjoară.
Ca într-un soi de experiment, Dostoievski îl trimite pe acest om naiv şi „pur“, care crede că „frumuseţea va salva lumea“, înapoi într-o Rusie a unei nefericite umanităţi, disperată şi nesigură de propriul destin. Candoarea fragedă a lui Mîşkin schimbă relaţiile dintre bărbaţii şi femeile pe care îi întâlneşte, dar reţeaua acestor relaţii îl cuprinde şi pe el, până la sufocare. Dostoievski ne face să fim părtaşi la acest experiment eşuat, ca şi când noi înşine am fi subiecţii lui, fiinţe umane care nu suntem capabile să vedem nimic în afara propriei noastre condiţii, prizoniere ale propriei noastre mediocrităţi. Încercarea de a crea un spectacol de teatru pornind de un roman de anvergură precum Idiotul, fără să îi trădezi sensul sau povestea, a fost o călătorie extraordinară şi complexă – posibilă numai prin dăruirea actorilor şi a întregii echipe. Şi, dacă am trădat, inevitabil, romanul, cred că tocmai această trădare a făcut să fie posibil să îi rămânem fideli: să explorăm întâlnirea dintre Mîşkin, un naiv venit din afară, cu o lume care nu vrea să fie salvată.
Anna Stigsgaard
Durata spectacolului: 2 h
Joi, 22 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Ce nemaipomenită aiureală! de Eugène Ionesco
traducerea: Vlad Russo şi Vlad Zografi
regia: Silviu Purcărete
scenografia: Dragoş Buhagiar
muzica: Vasile Şirli
asistent regie: Cristian Luchian
distribuţia: Cornel Răileanu, Cristian Rigman, Matei Rotaru, Cristian Grosu, Cătălin Herlo, Silvius Iorga, Ionuţ Caras, Patricia Brad, Anca Hanu, Irina Wintze, Romina Merei, Ramona Atănăsoaie (Teatrul de Păpuşi „Puck”)
Ce formidable bordel! / Ce nemaipomenită aiureală! (1973) aduce în scenă un Personaj – un domn oarecare, moştenitor al unei sume de bani importante – mereu neliniştit şi nedumerit asaltat continuu de celelalte personaje: Proprietăreasa, Doamna cu un căţel, Soţul ei, Domnul (cu bastonul alb), necunoscuţii dintr-un bar (deveniţi revoluţionari), Chelneriţa, care îi vorbesc la nesfîrşit. El încearcă să priceapă ce se spune, ce se petrece în jurul lui. Totul este neclar, angoasant, pentru ca la final Personajul singuratic să înţeleagă „că această lume magnifică şi teribilă totodată este un miraj, o farsă pe care o joacă Dumnezeu omului“. În acest joc a lui Dumnezeu – şi fiindcă este o farsă „o acceptăm cu veselie“ – intrăm, de fapt, cu toţii.
Spectatorii vor asista aşadar la un „excedent“ de personaje, la o multiplicare a lor, la o trecere dintr-un personaj în altul, un întreg joc izvorât din structura piesei. Spaţiul este populat cu manechine, un fel de cópii ale adevăraţilor eroi. O lume în care umbrele şi trupurile vii se amestecă într-un amalgam copios, care par să participe la un ritual al înmulţirii, al multiplicării, creator de magie pur teatrală.
Durata spectacolului: 1 h 40 min.
Premii şi nominalizări:
• Marele Premiu al Juriului la Festival al Comediei Româneşti (octombrie 2013);
• Actorul Cornel Răileanu a primit premiul pentru Cel mai bun actor în rol principal pentru rolul Personajul, în cadrul Galei UNITER 2014;
• Nominalizare pentru Cel mai bun scenograf pentru Dragoş Buhagiar, în cadrul Galei UNITER 2014;
• Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal, oferit de Rotary Club Cluj-Napoca Samvs, actorului Cornel Răileanu pentru rolul Personajul în cadrul celei de-a patra ediţii a Întânirilor Internaţionale de la Cluj (octombrie 2014)
Vineri, 23 ianuarie, ora 19 :00 – STUDIOUL „EUPHORION“ – Artă de Yasmina Reza
traducerea: Violeta Popa
regia: Sorin Misirianţu
scenografia: Răzvan Şuhan şi Radu Bogdan Lucian
distribuţia: Sorin Misirianţu, Dan Chiorean, Ruslan Bârlea
Situaţia comică insolită din piesă ia naştere din achiziţionarea, cu o sumă indecent de ridicată, a unui tablou „cu dungi albe pe un fond alb“. Disputa iscată între cei trei prieteni este, de fapt, prilejului unei analize atente a relaţiilor interumane, a radiografierii unei prietenii ajunsă într-o situaţie de criză precum şi a investigării modalităţilor de aplanare a conflictului.
Durata spectacolului: 1 h 20 min.
Duminică, 25 ianuarie, ora 19 :00 – STUDIOUL „EUPHORION“ – Conul Leonida faţă cu Reacţiunea
de I.L. Caragiale
regia şi scenografia: Laurian Oniga
distribuţia: Ovidiu Crişan, Romina Merei, Lucia-Wanda Toma
„Politicianul“ Leonida a înlocuit tribuna politică cu odaia modestă dintr-o mahala bucureşteană, auditoriul fiind format dintr-o singură persoană: Efimiţa. Aici soţia nu mai este femeia matură, care-i înţelege balivernele mai mult dintr-o datorie conjugală, ci o tânără care-l priveşte cu veneraţie şi infinită iubire. La începutul poveştii, Leonida este un bărbat măreţ, iar la sfârşit, un iepure fricos, speriat la culme de infernul de afară, care, pentru Efimiţa e „revuluţie“, pentru Leonida „reacţiune“, iar pentru Safta, un „obicei mitocănesc“, când, de fapt, este o simplă petrecere, ce-i drept, cam zgomotoasă.
Durata spectacolului: 1 h
Marţi, 27 ianuarie, ora 19 :00 – SALA MARE – Hamlet de W. Shakespeare
Adaptarea în limba română: Maria Rotar
Dramaturgia: Roberto Bacci, Stefano Geraci
Regia: Roberto Bacci
Decorul şi costumele: Marcio Medina
Muzica: Ares Tavolazzi
Colaborare artistică şi asistenţă de regie: Saviano Paparella
Traducerea şi adaptarea în limba română şi asistenţă de regie: Maria Rotar Asistent scenografie: Valentin Codoiu
Scrimă: Peter Habala.
Distribuţia:
Hamlet – Cristian Grosu
Luptători cu spada: Cătălin Codreanu, Patricia Brad, Cătălin Herlo, Radu Lărgeanu, Miron Maxim, Irina Wintze.
Spectacolul propus de regizor păstrează din text doar urmele poveștii lui Shakespeare, și propune spectatorului să fie martor la rescrierea vieții lui Hamlet. Hamlet e captiv în propriul destin și nu poate ieși din el, iar personajele din spectacol,„luptătorii cu spada“, îl ajută să-și reamintească și să-și retrăiască destinul.
Roberto Bacci ne propune un spectacol modern, plin de energie și forță, cu multe momente de scrimă scenică. Este un spectacol rapid, construit în jurul a șapte actori, care interpretează și își schimbă între ei rolurile.
Durata spectacolului: 1 h 20 min.
Miercuri, 28 ianuarie, ora 19 :00 – STUDIOUL „EUPHORION“ – Declaraţie de Tudor Muşatescu
one-woman show comic cu Elena Ivanca
Un one woman show exploziv, în care actriţa interpretează patru personaje feminine construite în detaliu şi elaborate cu scrupulozitate. Actriţa uimeşte publicul cu admirabilul său instinct comic. Este o savuroasă demonstraţie de fantezie şi virtuozitate care se datorează paletei largi de mijloace de expresie pe care le foloseşte.
Durata spectacolului: 1 h
Joi, 29 ianuarie, ora 19 :00 – SALA MARE – Cîntece de iarnă pentru toate anotimpurile
spectacol concert de: Ada Milea
scenografia: Valentin Codoiu
asistent de regie: Andreea Iacob
idei bune: Alexandru Dabija
sound design: Marius Rusu, Clara Lițescu
distribuţia: Ada Milea, Anca Hanu, Romina Merei, Cristian Rigman, Miron Maxim
Spectacolul-concert Cântece de iarnă pentru toate anotimpurile e „răzbunarea“ noastră muzicală care încearcă, într-un mod drăgălaş-sinistru, să le amintească oamenilor că bucuria sărbătorilor nu se rezolvă umplând burţi şi tăind brazi. Umorul negru din texte, melodii, haine şi cearcăne, devine vioi şi jucăuş prin instrumentele de jucărie cu care ne acompaniem. Am constatat că publicul râde straşnic şi ne-am liniştit, adică… am reuşit ca tonul să fie vesel, în ciuda mesajului.
Ada Milea
Durata spectacolului: 1 h
Sâmbătă, 31 ianuarie, ora 19:00 – SALA MARE – Clovni extratereştri
scenariul şi regia: Eli Simon
scenografia: Cristian Rusu
muzica: Vincent Olivieri
asistent de regie: Leta Popescu
maestru de lumini: Jenel Moldovan
distribuţia: Adriana Băilescu, Ruslan Bârlea, Patricia Brad, Dan Chiorean, Cătălin Codreanu, Ramona Dumitrean, Anca Hanu, Cătălin Herlo, Silvius Iorga, Elena Ivanca, Radu Lărgeanu, Miron Maxim, Angelica Nicoară, Dragoş Pop, Cristian Rigman, Matei Rotaru, Alexandra Tarce, Irina Wintze şi Ada Milea
Saga clovnilor, începută cu Războiul clovnilor în 2012, se continuă cu povestea celor care, nevoiţi să-şi părăsescă planeta, ajung, străini şi nedoriţi de nimeni, pe Pământ. Simpatici şi naivi, neîndemânatici şi neghiobi, strânşi în jurul lui Baby Clown şi iubind la nebunie muzica Funk, clovnii extratereştri vor încerca să se adapteze noilor condiţii de viaţă, să se integreze în societatea „oamenilor“, să le adopte obiceiurile, meseriile, comportamentul de zi cu zi. Dar cum să uiţi cine eşti şi să-ţi „corectezi“ identitatea fără să pierzi nimic? O poveste pentru mari şi mici, cu mult haz şi voie bună, care conduce spectatorul spre regăsirea prospeţimei copilăriei, cu toate tristeţile şi bucuriile ei.
Regizorul Eli Simon, profesor în Arta actorului (Universiy of California Irvine) şi director artistic al New Swan Shakespeare Festival, a conceput acest spectacol original în strânsă colaborare cu compozitorul Vincent Olivieri, autorul muzicii şi al cântecelor interpretate de Ada Milea, pentru actorii şi publicul Teatrului Naţional Cluj-Napoca.
Durata spectacolului: 1 h