Frustrarea rău platnicilor deconectați de la gaz de E.ON poate fi maximă, pentru că această companie ce deține monopolul în zonă impune multiple condiții pentur reconectare.Pentru reluarea serviciului de furnizare sistat pentru neplată, consumatorul are obligaţia legală să prezinte/trimită următoarele documente:•copie act identitate titular contract furnizare gaze naturale;
•dovada achitării obligaţiilor de plată scadente;
•achitarea taxei de reconectare;
•dovada constituirii garanţiei care este prevăzută în Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004.În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei.În 2012, numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie România deconectaţi pentru restanţe la plata facturilor a fost de circa 58.000 din care aproximativ 3.200 sunt consumatori din judeţul Cluj.Conform legislaţiei actuale, pentru reluarea alimentării cu gaz, pe lângă plata facturilor restante şi a penalităţilor aferente, consumatorii trebuie să achite în plus, în medie, circa 500 de lei.Cei de la E.ON spun că sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care „nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului”.Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienţii se pot adresa Centrelor de Relaţii Clienţi (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 17.30) sau la Centrul Servicii Clienţi (între orele 08.00 şi 20.00) telefonic, la numerele: 0801 000 366 şi 0265 200 366.Solicitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târgu Mureş.Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale.Pentru a evita toate cele de mai sus, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora.
Ce te așteaptă dacă ești deconectat de la gaz de E.ON
ULTIMELE ȘTIRI

Cat costă azi 19.01.2023 o reconectare?