În perioada februarie 2012 – noiembrie 2013, aproximativ 4 500 de persoane au urmat trainigurile de pregătire profesională în unul dintre cele 6 centre regionale de formare antreprenorială de la Craiova, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa. Cele 16 cursuri derulate au fost : Manager proiect, Manager resurse umane, Manager al sistemului de management securitate și sănătate în muncă, Manger de inovare, Manager îmbunătăţire procese, Expert evaluator de întreprinderi, Cercetător economist în marketing, Contabil, Asistent relații publice și comunicare, Agent comercial, Competențe sociale și civice (responsabilitatea socială a companiei), Competențe antreprenoriale (leadership), Competențe antreprenoriale (negociere), Competențe antreprenoriale (legislație comercială), Competenţe informatice (TIC) – elemente suport în managementul firmă – Microsoft Project și Managementul documentelor.Cei mai buni 7 participanţi de la fiecare training în parte au fost incluşi în activitatea de mentoring, au participat la workshop-uri de aprofundare a cunoştinţelor obţinute şi au beneficiat de posibilitatea de a participa la concursul naţional de planuri de afaceri. Ultimul pas în pregătirea profesională a cursanţilor s-a concretizat printr-un amplu proces de consultanţă juridică, financiară şi managerială asigurat de compania multinaţională Ernst&Young.Iniţiatorul celei mai bine structurate afaceri nou infiinţate va fi desemnat în cadrul festivităţii de premiere si va beneficia de o susţinere financiară în valoare de 7500 de lei. Alte 49 de business-uri vor primi câte 2500 de lei fiecare.Concursul a fost organizat în cadrul proiectului ID 63270 “Dezvoltarea inovaţiei, creativităţii, responsabilităţii şi sustenabilităţii antreprenoriatului strategic românesc”, derulat sub sloganul “Fii tânăr antreprenor pentru viitor!” şi cofinanţat de FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – Investeşte în oameni!„Afacerile nou înfiinţate sunt o dovadă a faptului că antreprenoriatul, corect şi coerent înţeles, este pur şi simplu dorinţa oamenilor de a-şi asigura veniturile necesare traiului de zi cu zi pentru ei şi familiile lor. Am încercat să transmitem cursanţilor , în primul rând, dorinţa noastră ca fiecare dintre ei să-şi găsească acele puncte forte, pe care le poate valoriza si pe care le poate aduce ca avantaj competitiv firmei înfiinţate. Nu am încurajat idei de multinaţionale venite de la persoane care nici macar nu întrunesc scoringul bancar pentru micro-credite ci proiecte reale, care îi pot transforma din, şomeri, casnice, lucrători pe cont propriu, angajaţi cu sau fără contract de muncă în persoane independente financiar, asigurând, la rândul lor, alte locuri de munca.” (Cristina Catană – Bucă, manager proiect).
Cele mai bune 50 de noi afaceri premiate cu 130.000 de lei în proiectul „Cea mai inovativă, creativă, responsabilă şi sustenabilă afacere”
ULTIMELE ȘTIRI