În ultimii ani, contractele de sponsorizare încheiate în lumea sportului au din ce în ce mai multe zerouri, suma totală cheltuită pe plan mondial în cadrul acestei piețe depășind 50 de miliarde de euro, potrivit unui articol publicat pe thesportreview.com. Motivul principal este unul destul de simplu: de la luptele dintre gladiatori, organizate în Roma Antică, până la campionatele de sporturi electronice, din ce în ce mai frecvente în ultima perioadă, competițiile sportive au fost un adevărat magnet pentru publicul larg, iar echipele și jucătorii de top și-au rotunjit foarte mult conturile de pe urma acestor contracte de publicitate.
Cele mai importante contracte de sponsorizare sunt desigur cele din fotbal. Nici nu avea cum să fie altfel, deoarece fotbalul a fost și va rămâne probabil, pentru mult timp, „regele sporturilor’”.
Cele mai titrate echipe de fotbal se află în prezent sub contracte de publicitate ce valorează zeci de milioane de euro, liderul pieței fiind Real Madrid, care beneficiază în prezent de un contract pe 5 ani cu Fly Emirates, în urma căruia este recompensată anual cu 70 de milioane de euro.
Pe locul doi se află formația britanică Manchester United, ai cărei fotbaliști poartă pe tricouri sigla Chevrolet, în schimbul a 62 de milioane de euro pe an. Nici Barcelona nu stă deloc rău, rivala lui Real Madrid din La Liga primind 55 de milioane de euro anual de la noul sponsor, compania japoneză de tehnologie Rakuten, dublu față de cât primea de la fostul sponsor, Qatar Airlines. Pe lângă Rakuten, FC Barcelona mai colaborează și cu una din cele mai bune agenții de pariuri din lume, Betfair, cu care a semnat un acord pe 3 ani, în iulie 2016.
În Anglia, locul secund pe piața sponsorizărilor este ocupat de Chelsea, echipa lui Abramovich fiind ,,ajutata’’ anual de producătorul de anvelope Yokohama, cu 45 de milioane de euro.
Alte echipe cu sponsorizări notabile, ce merită cu siguranță trecute în acest top, sunt Tottenham Spurs, care primește 40 de milioane de euro pe an de la AIA Group Limited și Manchester City, favorită la titlu în acest sezon din Premier League, cu aceeași sumă pe an-40.000.000 euro, de la Etihad Airways.
Nici în baschet contractele de sponsorizare nu sunt de neglijat, actuala campioană din NBA, Golden State Warriors, primind de la Rakuten (aceeași companie care sponsorizează și FC Barcelona), aproximativ 17 milioane de euro pe an, sumă aproape dublă fată de cea primită de rivala Cleveland Cavaliers de la producătorul de anvelope GoodYear.
În ceea ce privește vedetele din tenis și alte sporturi individuale, trebuie să notăm faptul că Serena Williams câștiga peste 100 de milioane de euro pe an din contracte cu branduri celebre cum ar fi Nike, IBM sau Wilson, în timp ce Usain Bolt, cel mai rapid om din lume, medaliat de șase ori cu aur, câștigă mai mult de 25 de milioane de euro pe an din contractele cu Puma, Visa și Virgin Media.