• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Cele mai mari contracte de sponsorizare din lumea sportului în 2018 (P)

Cele mai mari contracte de sponsorizare din lumea sportului în 2018 (P)

Publicat: 23 octombrie, 2018 03:24
Actualizat: 23 martie, 2022 05:06

În ultimii ani, contractele de sponsorizare încheiate în lumea sportului au din ce în ce mai multe zerouri, suma totală cheltuită pe plan mondial în cadrul acestei piețe depășind 50 de miliarde de euro, potrivit unui articol publicat pe thesportreview.com. Motivul principal este unul destul de simplu: de la luptele dintre gladiatori, organizate în Roma Antică, până la campionatele de sporturi electronice, din ce în ce mai frecvente în ultima perioadă, competițiile sportive au fost un adevărat magnet pentru publicul larg, iar echipele și jucătorii de top și-au rotunjit foarte mult conturile de pe urma acestor contracte de publicitate. 

Cele mai importante contracte de sponsorizare sunt desigur cele din fotbal. Nici nu avea cum să fie altfel, deoarece fotbalul a fost și va rămâne probabil, pentru mult timp, „regele sporturilor’”. 

Cele mai titrate echipe de fotbal se află în prezent sub contracte de publicitate ce valorează zeci de milioane de euro, liderul pieței fiind Real Madrid, care beneficiază în prezent de un contract pe 5 ani cu Fly Emirates, în urma căruia este recompensată anual cu 70 de milioane de euro. 

Pe locul doi se află formația britanică Manchester United, ai cărei fotbaliști poartă pe tricouri sigla Chevrolet, în schimbul a 62 de milioane de euro pe an. Nici Barcelona nu stă deloc rău, rivala lui Real Madrid din La Liga primind 55 de milioane de euro anual de la noul sponsor, compania japoneză de tehnologie Rakuten, dublu față de cât primea de la fostul sponsor, Qatar Airlines. Pe lângă Rakuten, FC Barcelona mai colaborează și cu una din cele mai bune agenții de pariuri din lume, Betfair, cu care a semnat un acord pe 3 ani, în iulie 2016.  

În Anglia, locul secund pe piața sponsorizărilor este ocupat de Chelsea, echipa lui Abramovich fiind ,,ajutata’’ anual de producătorul de anvelope Yokohama, cu 45 de milioane de euro. 

Alte echipe cu sponsorizări notabile, ce merită cu siguranță trecute în acest top, sunt Tottenham Spurs, care primește 40 de milioane de euro pe an de la AIA Group Limited și Manchester City, favorită la titlu în acest sezon din Premier League, cu aceeași sumă pe an-40.000.000 euro, de la Etihad Airways.  

Nici în baschet contractele de sponsorizare nu sunt de neglijat, actuala campioană din NBA, Golden State Warriors, primind de la Rakuten (aceeași companie care sponsorizează și FC Barcelona), aproximativ 17 milioane de euro pe an, sumă aproape dublă fată de cea primită de rivala Cleveland Cavaliers de la producătorul de anvelope GoodYear. 

În ceea ce privește vedetele din tenis și alte sporturi individuale, trebuie să notăm faptul că Serena Williams câștiga peste 100 de milioane de euro pe an din contracte cu branduri celebre cum ar fi Nike, IBM sau Wilson, în timp ce Usain Bolt, cel mai rapid om din lume, medaliat de șase ori cu aur, câștigă mai mult de 25 de milioane de euro pe an din contractele cu Puma, Visa și Virgin Media. 

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta
26 noiembrie, 2024
Chirurgul Patriciu Achimaș îi îndeamnă pe români să o voteze pe Elena Lasconi în turul doi
19 noiembrie, 2024
Deputatul Achimaș-Cadariu votează candidați cu pregătirea făcută „la o școală cât de cât acceptabilă, nu pe genunchi și nu pe înserat”

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA a fost ales Președinte al Consiliului Economic și Social. ...

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA, ales președinte al Consiliului Economic și Social

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și WIZZ AIR au anunțat o nouă rută internațională din ...

Aeroportul Internațional Cluj anunță o rută nouă spre Castellón din vara lui 2025

În viața cotidiană, situațiile financiare neprevăzute pot apărea când te aștepți mai puțin. Îți faci ...

Cum să folosești eficient IFN-ul ca rezervă de bani până la următorul salariu

Dan Sicobean, consultant fonduri guvernamentale & europene și membru al Asociației Patronilor și Meseriașilor Cluj ...

Dan Sicobean, consultant fonduri: La ce să te aștepți dacă vrei să-ți finanțezi afacerea în 2025

Dan Mureșan, vicepreședintele IMM România, a avut o reacție dură la Ordonanța trenuleț, scoasă din ...

Dan Mureșan, vicepreședinte IMM România, reacție dură la Ordonanța trenuleț: Greva fiscală ar fi justificată
Success message!
Warning message!
Error message!