Conducerea Aeroportului Internațional Cluj-Napoca crede că problema pistei de 3.500 de metri, care se termină prea aproape de centura din Apahida, poate avea o soluție simplă: instalarea unor semafoare pentru mașini. Cealaltă variantă, estimată la 10 milioane de euro, presupune coborârea drumului la nivelul pistei. Șeful Departamentului de Transporturi şi Infrastructură al PSD, senatorul Sorin Bota, a precizat la Transilvania L!ve că halucinanta problemă descoperită recent ar putea fi rezolvată foarte ușor prin amplasare unor semafoare pe centură, care ar urma să intre în funcțiune doar în momentul aterizării avioanelor mari.Centura Apahida este extrem de aglomerată, iar un semafor instalat acolo ar crea cozi uriașe. Potrivit primarului de Apahida, Grigore Fati, de când a fost deschisă, centura a atras 80 la sută din traficul care exista până atunci prin comună.O soluție asemănătoare funcționează în Gibraltar, însă acolo nu sunt de vină autoritățile, ci relieful. Pista aeroportului desparte orasul La Linea de Gibraltar. Cei care vor sa traverseze pista sunt nevoiți uneori să astepte zeci de minute la semafor decolarea sau aterizarea aeronavelor.[slideshow]CITEȘTE ȘI: ŞOCANT – Centura Apahida blochează noua pistă de 3.500 de metri de la Aeroportul Internaţional ClujCentura Vâlcele-Apahida se va apropia nepermis de mult de pista extinsă a Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. ”Proiectul de realizare a noii piste de 3.500 de metri a Aeroportului este mult anterior Centurii ocolitoare. Vedem o crasă lipsă de concordanță și de a discuta două proiecte foarte importante pentru Cluj. Conducerea Consiliului Județean de atunci, domnul Alin Tișe și Ion Pantelimon, fostul șef CNADNR, din același partid, nu au fost în stare să se pună de acord cu aceste două mari proiecte”, a declarat Horea Uioreanu la Transilvania L!VE.Rezolvarea problemei presupune costuri suplimentare, care, potrivit președintelui CJ, vor trebui suportate ”de către CNADNR nu din banii Consiliului Județean, dar dacă trebuie noi ne vom implica cu expertize în domeniul urbanismului”, a precizat Uioreanu.La o primă evaluare, făcută de șeful de la Drumuri Regionale, Eugen Cecan, ar fi vorba de 10 milioane de euro. Centura de la Apahida, de 5,5 km a fost dată în folosință în 2009 și face parte din drumul Vâlcele-Apahida, care a iscat de-a lungul ultimilor ani multe dispute din cauza prețului exorbitant și a alunecărilor de teren de pe traseu, în zona Feleacului.
CENTURA vs AEROPORT: Mașinile ar putea aștepta la semafor aterizarea avioanelor la Cluj, ca și în Gibraltar
ULTIMELE ȘTIRI