• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • CENTURA vs AEROPORT: Mașinile ar putea aștepta la semafor aterizarea avioanelor la Cluj, ca și în Gibraltar

CENTURA vs AEROPORT: Mașinile ar putea aștepta la semafor aterizarea avioanelor la Cluj, ca și în Gibraltar

Publicat: 28 ianuarie, 2013 12:12

Actualizat: 23 martie, 2022 06:29

Conducerea Aeroportului Internațional Cluj-Napoca crede că problema pistei de 3.500 de metri, care se termină prea aproape de centura din Apahida, poate avea o soluție simplă: instalarea unor semafoare pentru mașini. Cealaltă variantă, estimată la 10 milioane de euro, presupune coborârea drumului la nivelul pistei. Șeful Departamentului de Transporturi şi Infrastructură al PSD, senatorul Sorin Bota, a precizat la Transilvania L!ve că halucinanta problemă descoperită recent ar putea fi rezolvată foarte ușor prin amplasare unor semafoare pe centură, care ar urma să intre în funcțiune doar în momentul aterizării avioanelor mari.Centura Apahida este extrem de aglomerată, iar un semafor instalat acolo ar crea cozi uriașe. Potrivit primarului de Apahida, Grigore Fati, de când a fost deschisă, centura a atras 80 la sută din traficul care exista până atunci prin comună.O soluție asemănătoare funcționează în Gibraltar, însă acolo nu sunt de vină autoritățile, ci relieful. Pista aeroportului desparte orasul La Linea de Gibraltar. Cei care vor sa traverseze pista sunt nevoiți uneori să astepte zeci de minute la semafor decolarea sau aterizarea aeronavelor.[slideshow]CITEȘTE ȘI: ŞOCANT – Centura Apahida blochează noua pistă de 3.500 de metri de la Aeroportul Internaţional ClujCentura Vâlcele-Apahida se va apropia nepermis de mult de pista extinsă a Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. ”Proiectul de realizare a noii piste de 3.500 de metri a Aeroportului este mult anterior Centurii ocolitoare. Vedem o crasă lipsă de concordanță și de a discuta două proiecte foarte importante pentru Cluj. Conducerea Consiliului Județean de atunci, domnul Alin Tișe și Ion Pantelimon, fostul șef CNADNR, din același partid, nu au fost în stare să se pună de acord cu aceste două mari proiecte”, a declarat Horea Uioreanu la Transilvania L!VE.Rezolvarea problemei presupune costuri suplimentare, care, potrivit președintelui CJ, vor trebui suportate ”de către CNADNR nu din banii Consiliului Județean, dar dacă trebuie noi ne vom implica cu expertize în domeniul urbanismului”, a precizat Uioreanu.La o primă evaluare, făcută de șeful de la Drumuri Regionale, Eugen Cecan, ar fi vorba de 10 milioane de euro. Centura de la Apahida, de 5,5 km a fost dată în folosință în 2009 și face parte din drumul Vâlcele-Apahida, care a iscat de-a lungul ultimilor ani multe dispute din cauza prețului exorbitant și a alunecărilor de teren de pe traseu, în zona Feleacului.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta
26 noiembrie, 2024
Chirurgul Patriciu Achimaș îi îndeamnă pe români să o voteze pe Elena Lasconi în turul doi
19 noiembrie, 2024
Deputatul Achimaș-Cadariu votează candidați cu pregătirea făcută „la o școală cât de cât acceptabilă, nu pe genunchi și nu pe înserat”

Investiții Imobiliare 2025. CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, face radiografia pieței imobiliare 2025 într-un podcast găzduit ...

Investiții imobiliare 2025 – CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, îți spune cu cât mai cresc prețurile la Cluj

Accesoriile sunt detalii esențiale care pot transforma orice ținută, oferindu-ți ocazia să îți exprimi personalitatea ...

Tendințe în accesorii: Statement sau discret? Ce se poartă în acest sezon

Augustin Fenesan de la IMM România analizează creșterea PIB-ului României pe cap de locuitor, evidențiind ...

PIB-ul pe cap de locuitor, umflat artificial în România: nu trăiesc atât de bine românii

Prim vicepreședintele IMM România, Augustin Feneșan, a vorbit în emisiunea Antreprenoriada despre intenția noului ministru ...

Augustin Feneșan de la IMM România, analiza momentului despre limitarea plăților cash

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA a fost ales Președinte al Consiliului Economic și Social. ...

Sterică Fudulea de la IMM ROMÂNIA, ales președinte al Consiliului Economic și Social

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan
Success message!
Warning message!
Error message!