• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Cluj-Napoca înghite comunele vecine VEZI ce câştigă navetiştii care lucrează în oraş şi localnicii

Cluj-Napoca înghite comunele vecine VEZI ce câştigă navetiştii care lucrează în oraş şi localnicii

Publicat: 29 iulie, 2011 14:25

Actualizat: 23 martie, 2022 07:37

Cluj-Napoca ar putea înghiţi până în anul 2016 comunele limitrofe, odată cu implementarea proiectului de reorganizare teritorială, a declarat Sorin Apostu pentru BuzzNews.ro.Vor avea de câştigat, pe lângă vechii locuitori, şi miile de clujeni care s-au mutat în aceste comune în perioada boom-ului imobiliar, fără a mai beneficia apoi de o infrastructură adecvată, şi care fac eforturi mari să vină zilnic la muncă în oraş. Primarii localităţilor învecinate Clujului sunt reticenţi când vine vorba să-şi piardă scaunele şi privilegiile şi nu dau şanse prea mari constituirii acestei metropole.Primarul Sorin Apostu a declarat joi seară în emisiunea Clujul în Realitate, moderată de Raul Chiş la Realitatea TV Cluj, că municipiul Cluj-Napoca va deveni în 2016 un centru metropolitan puternic şi că va îngloba localităţile învecinate, potrivit ziuadecj.ro.Un prim proiect pentru zona metropolitană ar fi prelungirea din fonduri europene a unor linii de troleibuz în localităţile învecinate municipiului Cluj-Napoca. Întrebat despre ce comune este vorba, Sorin Apostu a refuzat să le nominalizeze.Primarul Clujului, Sorin Apostu, a explicat pentru BuzzNews.ro că această fuziune Cluj-Napoca-comunele limitrofe va avea loc odată cu aplicarea proiectului de regionalizare: “Prin reorganizarea teritorială vor exista comune care se vor uni, iar polii de dezvoltare, cum este şi Cluj-Napoca, vor îngloba comunele limitrofe”. E vorba, aşadar, de comunele Apahida, Feleacu, Floreşti, Baciu şi Chinteni.Oricum, sub presiunea proprilor alegători, primarii comunelor nu se vor putea opune constituirii noii metropole, crede Sorin Apostu, datorită avantajelor care vin odată cu această comasare. “Vor exista reţele de transport extinse şi multe alte facilităţi specifice mediului urban, de care vor beneficia miile de locuitori ai acestor comune care muncesc în oraş. Pe urmă, poate acum investitorii sunt reticenţi să dezvolte proiecte la Apahida, însă dacă vor fi invitaţi să vină în Cluj-Napoca, într-o zona cu infrastructură adecvată, lucrurile se vor schimba”, a exlicat primarul.Primarii comunelor limitrofe se revoltă
altera
Autobuz
Primarii însă se revoltă numai la auzul acestei posibile înglobări a comunelor pe care le conduc de către Cluj-Napoca şi avertizează că localnicii nu îşi doresc acest lucru.”Eu personal nu sunt de acord cu acest lucru. Noi suntem oameni gospodari, toată localitatea e asfaltăm nu ne dorim dezvoltare numai în centrul oraşului şi nimic la perifierie. Cetăţenii din comună s-au supărat încă de când au semnat pentru zona metropolitană. Ei nu vor accepta niciodată să ne înghită Clujul. Ei vin aici din mai multe motive, cum ar fi taxele mai mici, lipsa poluarii şi pentru că nu există aglomeraţie”, a subliniat primarul din Baciu, Ioan Pop.Pop nu a fost atras nici măcar de linia de troleibuz pe care primarul Sorin Apostu spunea că o va prelungi până în localitate. „Noi avem deja două autobuze şi ne descurcăm cu ele. În plus, nu se poate face linie de tramvai sau troleu pe drum naţional; nu te lasă legislaţia”, a continuat primarul din Baciu.Nici primarul localităţii Apahida nu se arată încântat de această idee şi susţine la rândul său că oamenii nu îşi doresc acest lucru. „Domnul Apostu tot face declaraţii care îi convin lui. Ar trebui să ne întrebe pe noi înainte. Am o parere foarte proasta despre acest proiect. Să înglobeze Moldova, zona lui, nu pe noi. Ar trebui să facă întâi referendum, să vadă ce vor oamenii”, a declarat Ionel Fărcaş, primarul din Apahida.În schimb, acesta a recunocut că numeroşii localnici din Apahida ar avea nevoie de transport în comun până în Cluj şi că ar fi bine ca, aşa cum s-a propus în proiectul Zonei Metropolitane, să se introducă o linie de tramvai până la Nokia. „Ar fi nevoie de tramvaie şi troleibuze, măcar până la Nokia. Dar noi ne gândim să ieşim şi din Zona Metropolitană, că numai belele ne-a adus. Sunt mulţi navetişti aici care lucrează la Cluj, e aproape, sunt numai zece minute”, a completat Fărcaş.Aceeaşi situaţie este şi în comuna Floreşti, unde reprezentanţiii administraţiei locale consideră că s-ar putea administra mult mai bine singuri, ştiind exact care sunt problemele cetăţenilor. „Întotdeauana trebuie să ne uitam la ce e mai bun decât la noi, adică în occident. Sunt mari metropole acolo, dar fiecare are unitaăţi teritoriale administrative mici, mult mai elastice decât un mamut, care nu poate gestiona problemele comunităţii la fel de bine. Un exemplu este Bruxell, cu cele patru inele: după primul inel, centrul, restul sunt comune. La fel e şi la Paris şi la Frankfurt. Legat de Floreşti sunt foarte multe nemulţumiri, dar cei baştinaşi ştiu şi văd ce s-a întamplat în ultimii trei ani”, a explicat viceprimarul comunei Floreşti, Horia Şulea.Legat de problema transportului în Floreşti, viceprimarul a declarat că de curând a fost aprobat de către Consiliu Local un proiect de hotărâre care prevede înfiinţarea unor linii de transport în comun pe raza comunei. Astfel, liniile vor circula până la Polus Center, iar de acolo locuitorii comunei Floreşti vor putea lua autobuzele RATUC. „Sau poate câştiga concesionarea liniilor chiar RATUC şi astfel toată lumea ar fi mulţumită. Scoţând la licitaţie acest linii, avem ocazia să scădem preţul biletelor, în avantajul cetăţenilor”, a adăugat Şulea.În ultimii ani, populaţia din comunele limitrofe Clujului aproape că s-a dublat. Astfel, faţă de ultimul recensământ, când în comuna Baciu erau 8.500 de locuitori, acum sunt 12.000, iar în Apahida, numărul locuitorilor a crescut de la 8.000 la 15.000. În Floreşti însă, numărul localnicilor s-a dublat şi a ajuns de la 8.000 la peste 16.000, în ultimii trei ani.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
10 martie, 2025
Stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește în Baciu
5 martie, 2025
Loc de joacă modern în satul Suceagu
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta

Într-o lume a afacerilor ultra-dinamice, unde informația este putere, ListaFirme.ro face un salt uriaș în ...

Descoperă revoluționarul asistent AIA pe ListaFirme.ro (A)

Apare un control total al statului asupra activității economice a contribuabilului, spune vicepreședintele IMM România ...

Ești patron? ANAF va ști totul despre finanțele tale datorită raportărilor SAF-T

ANAF a început să verifice sumele de bani transferate între rude și anunță că vor ...

ANAF verifica banii care sunt transferați între rude – ce urmărește?

Vicepreședintele IMM România, Dan Mureșan, apreciază că cutremurul geopolitic global va afecta și România. „Puneți-vă ...

Puneți-vă centurile: Cutremurul geopolitic global va afecta și România

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a prezentat stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește ...

Stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește în Baciu

Amenajarea curții la o casă nouă poate fi o provocare, dar și o oportunitate de ...

Sfaturi pentru amenajarea unei curți verzi la o casă nouă

Primarul comunei Baciu, Balázs János, anunță că au început lucrările la amenajarea unui loc de ...

Loc de joacă modern în satul Suceagu

Într-o eră în care tehnologia redefinește constant peisajele urbane și arhitecturale, stâlpii ornamentali nu fac ...

Tehnologii moderne care transformă stâlpii ornamentali
Success message!
Warning message!
Error message!