Primăria Cluj-Napoca a participat la Târgul Internaţional de Turism de la Lugano, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, în perioada 30 octombrie – 1 noiembrie 2011. În cadrul acestui târg, municipiul Cluj-Napoca a primit premiul „Ahitectonic Treasure in the Hearth of Transilvania”, la categoria Destinaţie culturală. Standul amenajat de municipalitatea clujeană a cuprins pliante, ghiduri şi broşuri în limbile română, engleză, germană, maghiară, franceză şi italiană. Aproximativ 2.500 de persoane au vizitat standul municipiului Cluj-Napoca. Unele dintre ele cunoşteau oraşul nostru şi au solicitat informaţii suplimentare în vederea unor viitoare destinaţii turistice.Alături de municipiul Cluj-Napoca, ţara noastră a mai fost reprezentată la acest târg de către oraşul Alba-Iulia. În ceea ce priveşte participarea internaţională, la Târgul de la Lugano au mai participat oraşe din ţări precum Polonia, Croaţia, Africa de Sud, Malta, Turcia, Italia sau Elveţia.„Acest premiu reprezintă pentru noi confirmarea eforturilor pe care le-am depus în ultimii ani în ceea ce priveşte promovarea Clujului ca destinaţie turistică”, a afirmat directorul Serviciului Relaţii comunitare şi turism din cadrul Primăriei, Ovidiu Cîmpean.Promovarea turistică a municipiului Cluj-Napoca reprezintă o componentă strategică de dezvoltare locală, iar participările la astfel de târguri de turism reprezintă o oportunitate deosebită de promovare a potenţialului turistic local, cu relevanţă şi din perspectiva candidaturii oraşului nostru la titlul de Capitală Culturală Europeană în 2020.Anul trecut, studenţii de la Şcoala Superioară Hotelieră şi de Turism din Bellinzona (Elveţia) au realizat un studiu de marketing pe tema promovării turismului din Cluj-Napoca, în colaborare cu Centrul de Informare Turistică, aflat în subordinea Primăriei. Recomandările finale ale studiului au fost de a dezvolta o strategie de marketing, de a adopta un sistem de management al calităţii şi de creştere a numărului de parteneriate dintre tour-operatori. În opinia celor care au realizat studiul, oraşul nostru are mai multe puncte tari decât slabe, iar printr-o strategie de marketing bine definită, destinaţia spre Cluj-Napoca poate deveni competitivă pe piaţa turismului internaţional.Primăria Cluj-Napoca a participat anul acesta, în premieră, la Târgului de turism de la Berlin unul dintre cele mai mari târguri internaţionale din Europa şi din lume, care a avut loc în perioada 9-13 martie a acestui an. De asemenea, la sfârşitul lunii trecute municipiul nostru a fost prezent şi la prima ediţie a Târgului Turistic Medieval de la Bistriţa, în cadrul căruia a avut loc Congresul Siebenburgen (Congresul celor şapte cetăţi medievale), unde s-au pus bazele unui protocol de colaborare privind promovarea patrimoniului, culturii şi turismului din Transilvania.
Cluj-Napoca, premiat la Lugano ca destinaţie culturală pentru turişti
ULTIMELE ȘTIRI