Municipiul Cluj-Napoca va fi prezent la unul dintre cele mai prestigioase târguri internaţionale de turism, ajuns deja la cea de-a 32-a ediţie, FITUR 2012. Târgul se desfăşoară în capitala Spaniei, Madrid, în perioada 18 – 22 ianuarie 2012. Târgul de turism va fi dedicat atât specialiştilor, mai exact, principalilor jucători din industria de turism, care vor analiza ofertele expozanţilor, având drept obiectiv elaborarea unei strategii în domeniu, cât şi publicului larg.Informaţiile statistice de anul trecut ale târgului sunt impresionante. La standurile dedicate expozanţilor au fost prezente nu mai puţin de 10.434 de companii, oraşe, organizaţii de cultură, universităţi, asociaţii comerciale, agenţii de turism din 166 de ţări şi regiuni ale globului. Mai mult decât atât, târgul a fost vizitat de peste 200.000 de specialişti în turism şi potenţiali turişti, iar evenimentul a fost mediatizat de 7726 de jurnalişti din 59 de state.Numărul mare de vizitatori şi mediatizarea intensă constituie motivele pentru care municipalitatea clujeană a decis să promoveze oraşul la Târgul de Turism de la Madrid, cu scopul bine definit de a schimba mentalităţile existente în acest moment la nivel european şi a transforma Clujul într-o destinaţie turistică durabilă. Totodată, Primăria municipiului Cluj – Napoca speră să facă încă un pas în atingerea principalului obiectiv în plan cultural: Cluj Napoca 2020 – Capitală Culturală Europeană.„Dorim ca profesioniştii din turism din cât mai multe ţări să descopere ceea ce are de oferit oraşul nostru ca şi destinaţie turistică şi acest lucru să ne aducă cât mai mulţi turişti la Cluj-Napoca. De asemenea, participarea la târgul de turism de la Madrid înseamnă şi continuarea demersurilor în vederea atingerii obiectivului Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană în 2020, ştiut fiind faptul că o vizibilitate cât mai bună la nivel internaţional este obligatorie pentru succesul proiectului”, a declarat Ovidiu Câmpean, şef Serviciu Relaţii Comunitare şi Turism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.Un alt motiv pentru care a fost ales Târgul de Turism de la Madrid este faptul că oraşul nostru are legătură aeriană directă cu Madrid şi cu alte oraşe din Spania, ceea ce constituie un avantaj semnificativ pentru atragerea potenţialilor turişti.Materialele de promovare turistică a Clujului vor consta din roll-up-uri, pliante, harta municipiului, harta centrului istoric, pixuri cu logo-ul Clujului, dar şi atracţii gastronomice specifice zonei noastre. Pliantele, editate în limbile spaniolă şi engleză, vor promova Centrul istoric al municipiului Cluj – Napoca, principalele evenimente locale, obiectivele naturale de agrement din împrejurimile Clujului, muzeele oraşului, Grădina Botanică, curiozităţile oraşului şi un pliant special dedicat candidaturii urbei la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020.La standul Clujului va fi distribuită o nouă hartă a centrului istoric, hartă care redă tridimensional principalele obiective turistice ale citadelei. Cu noua hartă a fost dotat şi Centrul de Informare Turistică al Primăriei municipiului Cluj – Napoca. Harta este oferită în regim gratuit de Schubert & Franzke, costurile editării şi tipării acesteia fiind suportate de companiile care sunt menţionate pe verso-ul hărţii. Obiectivele turistice redate grafic sunt: Catedrala Mitropolitană Ortodoxă, statuia lui Avram Iancu, Teatrul Naţional, Biserica Sf. Mihail, Ansamblul Statuar Matia Corvin, Bastionul Croitorilor, Turnul Pompierilor, statuia lui Sf. Gheorghe ucigând balaurul, Grupul Statuar Şcoala Ardeleană, Zidul Cetăţii, Biserica şi Mănăstirea Franciscană, Primăria şi Consiliul Local, Teatrul şi Opera Maghiară de Stat, Monumentul Eroilor de pe Cetăţuie, statuia lui Mihai Viteazu, Casa Tranzit, Vechiul Casino şi stadionul Cluj Arena.
Cluj-Napoca, promovat la Târgul de Turism de la Madrid
ULTIMELE ȘTIRI