Autoritatea britanică de reglementare în domeniul energiei a anunţat cea mai mare amendă aplicată vreodată unui furnizor de energie: 12 milioane de lire sterline, grupului german E.ON, pentru că ar fi încălcat regulile privind vânzările de energie pe o perioadă de trei ani, scrie capital.ro.
Amenda de 12 milioane de lire sterline va fi distribuită celor mai săraci 333.000 de clienţi ai E.ON.
Investigaţia a descoperit ”practici extinse greşite ale vânzărilor” în rândul angajaţilor care vindeau pachete de energie din uşă în uşă sau prin telefon, în perioada iunie 2010-decembrie 2013.
Angajaţii de la departamentul vânzări al E.ON au informat incorect clienţii şi unii au ales tarife mai scumpe decât aveau deja sau decât ar fi oferit alte companii.
E.ON şi-a cerut scuze consumatorilor şi a promis că va plăti compensaţii oricui i s-a vândut în mod greşit un pachet de energie.
Compania a estimat că nota de plată pentru compensaţii se va ridica 3-8 milioane de lire sterline, pe lângă amenda de 12 milioane de lire sterline.
Reprezentanţii companiei au insistat că nu a fost o încercare organizată de a dezinforma clienţii. Într-un moment în care preţul energiei este în creştere, prin acţiunile E.ON şi ale altor companii, mii de clienţi nu au înregistrat cele mai bune acorduri privind tarifele la energie.