Cineva din afara Clujului ar putea crede că li se spune ”colinari” de la modul în care se așează cuminți în coloană pentru a traversa drumul european E60. Clujenii cunosc foarte bine problema intrării la Praktiker pe direcția ieșirii către Oradea. Ești nevoit să faci stânga, dar ca să-ți reușească virajul în deplină siguranță, depinzi de bunăvoința unui șofer dispus să oprească o întreagă coloană de mașini ce gonește spre oraș.Problema ar fi imposibil de rezolvat, după cum ne spune directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, domnul Eugen Cecan: ”Nu avem cum să punem semafor în drum european. Sens giratoriu este exclus, pentru că e zonă protejată a Companiei de Ape Cluj. Mașinile de marfă care doresc să iasă de la Praktiker și Arabesque spre Oradea să respecte regulile și să întoarcă pe pod.”Mai rămâne totuși problema locuitorilor din Complexul de blocuri ”Colina”, situat de-a lungul parcului Colina, imediat în spatele Praktiker, pe drumul de țară care-și așteaptă și el campania electorală propice pentru asfaltare. Până atunci, locuitorii celor opt blocuri care compun complexul se descurcă EXCLUSIV la nivel micro-comunitar. Zilele trecute au pus mână de la mână, din nou, să mai umple craterele din caldarâm, care nu o dată le-au grăbit vizita în service-urile auto.Dar dacă gropile se mai pot cârpi, ”Frăția Colinei” rămâne neputincioasă în fața drumului european E60. Pur și simplu nu există niciun proiect pentru facilitarea intrării în siguranță spre casele lor. ”Nu se compară numărul celor care intră în Cluj dinspre Oradea cu numărul celor care au de așteptat (pentru a traversa drumul european spre Praktiker, Arabesque și Complex Colina, n.red.)”, ne-a mai spus domnul Eugen Cecan.Iar purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Someş Cluj, Lucian Croitoru, ne-a confirmat faptul că pe partea dreaptă, cum ieși spre Oradea, adică vis-a-vis de Praktiker, ”se întinde pe o suprafață de câteva sute de hectare, până în Florești, sursa de apă subterană a Clujului”.Prin urmare, situația rămâne neschimbată pentru micuța comunitatea care s-a înfiripat de ceva ani la capăt de Mănăștur: mașinile de marfă care ies spre Oradea, vor încălca în continuare regulile, virând direct stânga, atunci când prind ocazia, iar localnicii – ”colinarii” – vor aștepta în continuare încolonați cuminți, momentul oportun pentru sprintul spre casă. Trebuie menționat că, așa cum îi șade bine oricărei comunități tinere, majoritatea colinarilor sunt părinți sau în curs de devenire, iar pe mașinile care taie periculos E60 se pot citi abțibilde cu inscripția: ”Baby On Board” (”Bebeluș la bord”).Complexul Colina se animă mai ales seara, când tăticii au revenit de la muncă și, alături de mămici, ies la plimbare cu cei mici. Imaginea infirmă total datele unei natalități precare în România. În ochii administrației locale, aceștia sunt contribuabilii de azi și de mâine. Cu toate acestea, prin modul în care se ridică din umeri pentru a i se rezolva o simplă cerință, comunitatea pare mai degrabă proscrisă, decât o pepinieră de civilizație și speranțe, fie ele chiar și pur mercantil-electorale.
Complexul Colina și trecătoarea europeană
ULTIMELE ȘTIRI