Creșterea tarifelor CTP Cluj și problemele transportului public: Fără PR, înapoi la realitate INVITAȚI: Radu Boloveschi și Tudor Măcicășan

Publicat: 17 iunie, 2022 12:10
Actualizat: 24 iunie, 2022 12:07

Tarifele Companiei de Transport Public cresc de la 1 iulie deși Primăria pretinde că încurajează mersul cu autobuzul și mai puțin cu mașina personală. Structura grilei tarifare de la Cluj e depășită pentru că se referă la numărul de călătorii și nu la timpul în care ai putea folosi un bilet. „Abordarea aceasta prin Europa nu mai prea există”. În plus, există zone urbane neacoperite și probleme de conexiune între linii. Vinerea verde nu există și pentru cetățenii din comunele metropolitane și pentru abonații CTP: Abonamentele lunare nu s-au ieftinit cu echivalentul a patru zile gratuite. Cam acestea sunt concluziile emisiunii Punctul Critic de la BuzzNews.ro, unde i-am avut ca invitați pe consilierul local USR Radu Boloveschi și pe expertul în mobilitate ing. Tudor Măcicășan.

Consilierul local USR Radu Boloveschi a criticat majorarea tarifelor de călătorie CTP începând cu 1 iulie 2022, arătând că prin această măsură sunt penalizați cei care folosesc transportul public și încurajați clujenii care folosesc mașina personală.

El a spus că, în acest context, îndemnul primarului Emil Boc adresat clujenilor de a lăsa mașina acasă și de a folosi transportul public este un exercițiu de PR. El a spus că „un abonament pe o linie costă mai mult decât o parcare pe un an”.

„Poate fi o asumare politică, despre cât poate fi încasat de la călători și cât suportă orașul ca să fie prețul atractiv. În cazul scumpirilor de la Cluj, problema nu este neaparat valoarea în sine, ci structura grilei tarifare, o grilă blocată în trecut, în care ne uităm la abonamente pe o linie și pe două linii, și pe o linie urbană cu una metropolitană.

Abordarea aceasta prin Europa nu mai prea există. Abonamentul trebuie să fie de acces la serviciu, la fel cum biletul trebuie să fie doar pe timp nu conceptul de o călătorie, ai coborât din vehicul, s-a terminat. Exemplu de bună practică, ar trebui să existe abonamente pe termen lung cu tarife avantajoase.

Ar trebui să existe un abonament pe an care să coste cât 10 abonamente lunare și Clujul nu are încă acest abonament anual, nici grila să ofere abonament pe toate liniile nelimitat la nivel metropolitan, acum avem doar urban”, a spus ing. Tudor Măcicășan.

El a spus că în schimb la București a avut loc o restructurare a grilei tarifare cu ocazia scumpirii și există mult mai puține titluri de călătorie. Biletul estre valabil pe timp dar nu pe distanțe sau rute. În cele 90 de minute se pot schimba vehicule inclusiv în afara orașului, în metropolă, abonamentele sunt săptămânale sau lunare dar valabile pe absolut orice și s-a reușit o integrare cu metroul. Exista problema a două sisteme de tarifare care nu comunicau și acum s-a agreat un abonament comun care este mai ieftin decât cele două abonamente separat. 140 de lei e comun, câte 80 de lei abonamentul pentru metrou și 80 pentru transportul de la suprafață dacă se fac separat”, a spus ing. Tudor Măcicășan.

Consilierul local USR Radu Boloveschi a declarat că trebuie să fie eficientizată CTP, să existe o strategie, un plan de a aduce mai mulți călători, de a merge pe un management performant.

„În ceea ce privește Vinerea Verde (clujenii pot circula gratuit cu autobuzul în zilele de vineri – n.red.), acolo ce vedem în realitate e că se aplică doar la cetățenii din Cluj-Napoca, deci pe cei din Zona Metropolitană nu îi ajută, primăriile comunale probabil nu își pot asuma aceste costuri astfel încât cetățenii folosesc mașina personală să vină în Cluj-Napoca.

Există reclamă pentru Vinerea Verde, se pun afișe, dar validatoarele merg, sms-urile se încasează. Cei care nu știu că există de multe ori plătesc.

Ar fi bine să nu avem doar declarativ Vinerea Verde. Validatoarele sunt electronice, se pot opri din sistem, să nu se mai încaseze nimic”, a declarat Radu Boloveschi.

„La fel și în cazul sistemului de plată prin sms. Cum nu poți plăti parcarea prin sms în afara orelor de parcare, să nu poți plăti nici tarife CTP prin sms în Vinerea Verde. Și oarecum ne furăm căciula: dăm această zi gratis odată pe săptămână, patru pe lună, pe urmă scumpim transportul public că nu sunt venituri, iar Vinerea Verde se aplică discreționar.

Plătitorii de bilete sunt beneficiari în mod evident, dar abonamentele pe o lună nu s-au ieftinit cu echivalentul a patru zile, nici n-au fost prelungit la 34 de zile.

Și de fapt abonații sunt fraieriți. Pentru ei vinerea verde nu există”, a spus ing. Tudor Măcicășan. Cât de ecologic e parcul auto al CTP și ce alte probleme au mai indentificat invitații noștri, aflați din emisiune.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta
26 noiembrie, 2024
Chirurgul Patriciu Achimaș îi îndeamnă pe români să o voteze pe Elena Lasconi în turul doi
19 noiembrie, 2024
Deputatul Achimaș-Cadariu votează candidați cu pregătirea făcută „la o școală cât de cât acceptabilă, nu pe genunchi și nu pe înserat”

Începând din 15 ianuarie 2025, compania aeriană AnimaWings va conecta orașul Cluj-Napoca cu capitala României, ...

AnimaWings dă start zborurilor directe Bucureşti – Cluj şi retur începând cu 15 ianuarie 2025

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană LOT Polish Airlines întâmpină Noul An cu ...

Aeroportul Internaţional Cluj şi LOT Polish Airlines anunţă creşteri de frecvenţe pentru zborurile spre Varşovia

Tot mai mulți români din marile orașe se laudă că în România se trăiește mai ...

În România se trăiește mai bine decât în diaspora? Ce răspunde economistul Dan Mureșan

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și WIZZ AIR au anunțat o nouă rută internațională din ...

Aeroportul Internațional Cluj anunță o rută nouă spre Castellón din vara lui 2025

În viața cotidiană, situațiile financiare neprevăzute pot apărea când te aștepți mai puțin. Îți faci ...

Cum să folosești eficient IFN-ul ca rezervă de bani până la următorul salariu

Dan Sicobean, consultant fonduri guvernamentale & europene și membru al Asociației Patronilor și Meseriașilor Cluj ...

Dan Sicobean, consultant fonduri: La ce să te aștepți dacă vrei să-ți finanțezi afacerea în 2025

Dan Mureșan, vicepreședintele IMM România, a avut o reacție dură la Ordonanța trenuleț, scoasă din ...

Dan Mureșan, vicepreședinte IMM România, reacție dură la Ordonanța trenuleț: Greva fiscală ar fi justificată

Transformarea locuinței tale într-un smart home nu mai este o direcție futuristă, ci o realitate ...

Cum să-ți transformi locuința într-un smart home cu produse calitative și accesibile?
Success message!
Warning message!
Error message!