Statul are mai multe variante de a construi Autostrada Transilvania după plecarea Bechtel, printre care se numără un împrumut de 1,3 miliarde de euro, concesiunea lucrărilor sau alocarea de fonduri de la bugetul de stat, informează evz.ro. Aproximativ 300 de kilometri din autostradă au rămas nefinalizaţi după încheierea contractului cu Bechtel, iar pentru realizarea lorCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are în vedere mai multe variante: de la finanţarea de la bugetul de stat la contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi până la concesionarea unor tronsoane.Două dintre tronsoanele Autostrăzii Transilvania, Gilău – Mihaăeşti şi Târgu Mureş – Câmpia Turzii, vor fi scoase la licitaţie în acest an. În total, circa 60 de kilometri vor fi realizaţi cu finanţare de la buget, cu un cost maxim de circa 7,2 milioane de euro pe kilometru.Fără cele două tronsoane care vor fi licitate în acest an şi care vor fi finanţate de la bugetul de stat, precum şi fără cei circa 48 de kilometri dintre Braşov şi Făgăraş, care vor fi alipiţi la autostrada Comarnic- Braşov, rămân 190 de kilometri pe care CNADNR plănuieşte să-i construiască printr-un împrumut de la BEI. În urma unui calcul simplu, rezultă că România ar trebui să împrumute cel mult 1,3 miliarde de euro de la BEI.
Cum ar putea fi construită Autostrada Transilvania fără Bechtel
ULTIMELE ȘTIRI