Perioada de depunere a ofertelor pentru furnizarea de garnituri de tramvai s-a încheiat în data de 22 noiembrie, la ora 18.00. Trei societăţi comerciale au depus oferte pentru această licitaţie, şi anume Alstom Transport SA, Astra Vagoane Calatori SA şi Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna.„Toate cele trei companii au depus şi garantiile solicitate prin caietul de sarcini. Oferta financiară nu poate fi vizualizată decât după calificarea documenteleor privind eligibilitatea şi propunerea tehnică”, au explicat reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca.Compania câştigătoare urmează să furnizeze municipalităţii 12 garnituri noi de tramvai, a căror valoare depăşeşte 82 de milioane de lei. Primele şase garnituri trebuie să spsească pînă în vara lui 2012.Licitaţia se desfăşoară on-line.Cine sunt firmele participanteAlstom Transport este o companie franceză, una dintre cele mai mari nivel mondial în producerea de trenuri şi tramvaie de mare viteză. Compania este cea care produce trenurile de mare viteză TGV şi AGV. Alstom a dotat cu garnituri de tramvai nu mai puţin de 28 de oraşe din lume, printre care Dublin, Amsterdam, Barcelona, Melbourne şi Paris.Astra Vagoane Călători Arad este o companie producătoare de vagoane de cale ferată şi tramvai pentru călători din România. Astra Vagoane Călători a fost înfiinţată în anul 1998 prin desprinderea din fabrica de vagoane Astra Arad. În anul 2000, Astra Vagoane Călători a fost privatizată. Astra Arad a realiyat primul tramvai românesc, Imperio, în colaborare cu Siemens.Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna este o companie poloneză producătoare de material rulant pentru transportul feroviar, inclusiv locomotive, vagoane de călători şi tramvaie.Compania a dotat cu tramvaie majoritatea oraşelor poloneze[slideshow]Beneficiile unui tramvai modern în Cluj-NapocaProiectul de reabilitare a liniei de tramvai este un unul foarte important pentru strategia de modernizare a transportului în comun, care va creşte viteza de transport (timpul de călătorie va fi redus la jumătate). Totodată va creşte capacitatea de transport cu cel puţin 10%, va scădea poluarea sonoră pentru vor exista amortizoare de cauciuc pentru sunet şi vibraţii, clădirile nu vor mai trepida, iar carosabilul nu se va mai distruge în ritmul în care acest lucru s+a întamplat în trecut. Un alt avantaj este cel al economiei din punct de vedere al consumului energetic (cu 38-40%mai scăzut.Tramvaiul este un mijloc de transport folosit în multe dintre marile capitale europene şi este considerat ca făcând parte din trasportul ecologic, fiind încurajat de Uniunea Europeană prin acordarea de finanţări nerambursabile precum cea accesată de Primăria municipiului Cluj-Napoca.
Cum arată tramvaiele care ar putea circula la Cluj. Trei firme au depus oferte. GALERIE FOTO
ULTIMELE ȘTIRI