Firmele de curierat vor avea obligația de a raporta la ANAF datele persoanelor care plătesc cash (ramburs) pentru produsele comandate online. Obiectivul declarat, o mai bună colectare a taxelor și impozitelor.
ANAF a explicat că scopul acestei măsuri este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor.
Vânătoare de evazioniști
ANAF își propune astfel să îi identifice pe beneficii reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line.
„Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la
confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitelr aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective”, sustine ANAF.
ANAF nu se uită-n colet
Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul
corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului.
De altfel, subliniază ANAF, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea normelor.
În plus, Fiscul dă asigurări că personalul ANAF are obligația legală de a păstra secretul asupra informațiilor de care a
luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu.
Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior
adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației.