În lipsa alocărilor bugetare pentru construirea unor autostrăzi în zona NORD-VEST a Transilvaniei, zonă care aduce venituri substanțiale la bugetul de stat, ministrul care ar trebui să bifeze realizarea marilor proiecte de infrastructură de interes național, Dan Șova, are vești cinice pentru clujeni: nu avem bani pentru Autostrada Transilvania, dar luni reziliem contractul cu Bechtel.În aceeași zi, opinia publică ar urma să afle și valoarea despăgubirilor pe care guvernul le are de achitat constructorului care are de partea sa un contract care îl avantajează și care a fost încheiat pe vremea guvernării Năstase. Ce nu va afla, însă, este când anume vor continua lucrările.Dan Șova a precizat că lucrările la Autostrada Transilvania pot fi continuate doar în condițiile încheierii unui parteneriat public privat sau dacă va fi concesionată unei mari companii. Așadar, niciun angajament ferm că lucrarea vitală pentru Transilvania va primi bani de la guvern.”Avem cinci parti din autostrada neterminate. Trebuie sa le licitam si sa le construim in acelasi timp, pentru ca nimeni nu va fi interesat doar de o singura parte. Asta va fi o mare problema, sa construim in acelasi timp cele cinci parti”, a mai spus ministrul.Același Șova afirma în martie că statul nu are bani să continue acest proiect, din care au fost executaţi abia 52 din 415 km, şi nici Uniunea Europeană nu va aloca fonduri pentru autostradă pentru că aceasta este în afara reţelei europeane de transport.Dan Şova a afirmat cu același prilej că a cerut Corupului de control al primului ministru o anchetă pentru a elucida în ce condiţii au fost cheltuite de Bechtel 1,4 miliarde de euro pentru numai 52 de km de autostradă în condiţiile în care întregul proiect (415 km) a fost evaluat la 2,2 miliarde de euro. Nu s-a auzit până acum nimic de un asemenea control.Așadar, porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la aproape 9 ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total, mai exact doar 52 de km de autostradă.”În urma negocierilor, statul român a obţinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcău – Borş la preţul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ţinând cont de relief şi de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru”, declara ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în ultimul an de guvernare al PDL.
DAN ȘOVA: Contractul cu Bechtel va fi reziliat LUNI – Autostrada Transilvania, a nimănui
ULTIMELE ȘTIRI