Un blogger din Cluj este deranjat de timpul lung de așteptare al șoferilor la barierele de la calea ferată. El cere autorităților măsuri la nivel național.
Viteza medie cu care circulă trenurile în România este de 43 de km pe oră. Obositor. Și totuși, barierele la trecerea la nivel cu calea ferată sunt coborâte cu 5-15 minute înainte de trecerea trenului. În alte țări europene, timpul de lasare a barierei înainte de trecerea trenului este sub 2 minute, pentru evitarea formării unor coloane interminabile de mașini, observă pe blogul său Lucian Fanea.
„Consider ca ar fi momentul sa se analizeze situatia acestor treceri de cale ferata la nivelul intregii tari de catre toate institutiile abilitate si sa se ia masuri in primul rand pentru siguranta participantilor la trafic cat si pentru fluidizarea traficului (semnalizare luminoasa si/sau acustica, bariera) functie de fiecare situatie in parte”, scrie Lucian Fanea.
El spune că există de asemenea prea multe treceri a nivel cu calea ferată pe unde trenurile nu mai trec de ani buni dar care sunt evidențiate prin marcaje rutiere care obligă șoferii să reducă viteza și să se asigure.