Ideea unei platforme online, care să afişeze preţuri din magazine îi deranjează pe marii comercianți: cu un asemenea comparator de prețuri se poate înteţi concurenţa între jucători.
Proiectul pilot ar urma să apară spre sfârșitul acestui an. Monitorul prețurilor va cuprinde o listă cu alimentele din coșul de bază, precum pâine, lapte, ouă sau făină, din fiecare lanț de magazine. Pe baza unui cont, se poate face un coș personalizat.
„Poți să faci un anumit coș, câteva tipuri de coșuri de consum, să vezi unde îl găsești mai ieftin în perioada de față, axat pe orașe”, spune Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Potrivit Consiliului Concurenței, un proiect similar a fost realizat de guvernul Greciei, prin Ministerul Comerțului, și a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a prețurilor cu 7%.
Guvernul a aprobat încă din noiembrie un memorandum pentru crearea acestui sistem de monitorizare a prețurilor, însă procedurile se desfășoară încet, iar comercianții nu sunt de acord.
Sistemul este însă greu de pus în practică fără ajutorul rețelelor de magazine. Acestea ar trebui să anunțe schimbarea prețurilor, astfel încât clienții vor ști exact cât costă o pungă de zahăr sau o pâine în fiecare județ.
DETALII pe digi24.ro