Compania aeriana low-cost Wizz Air a anunţat astăzi că va reduce capacitatea de transport de la Aeroportul Cluj-Napoca cu 26%, o aeronavă şi zborurile practicate de această urmând să fie mutate la Târgu Mureş. În plus, oficialii Wizz Air au avertizat că în cazul în care autorităţile locale vor mări taxele de aeroport, compania va pleca şi cu celelalte două aeronave din Cluj. „Decizia a fost luată în urma recentelor divergenţe cu mangementul Aeroportului Cluj-Napoca, care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport. Acestea reprezintă o parte importantă a costurilor noastre şi orice modificare ar afecta tarifele. Fiind o companie low-cost, nu ne permitem să creştem tarifele, aşa că ne vom reorienta spre Târgu-Mureş”, a explicat John Stephenson, vicepreşedinte Wizz Air.Potrivit acestuia, autorităţile locale intenţionează să majoreze taxele cu 50%, iar dacă acest lucru se va întâmpla, WiZZ Air îşi va muta toate operaţiunile la Târgu Mureş.Zborurile care se mută de la Cluj:
- Dortumund (care avea o frecvenţă de cinci ori pe săptămână)
- Roma Fiumicino (cu o frecvenţă de cinci ori pe săptămână)
- Weeze Dusseldorf (cu o frecvenţă de două ori pe săptămână)
Curse reduse ca frecvență:
- Milano (de la şapte la şase zboruri pe săptămână)
- Londra (de la şase la trei zboruri pe săptămână).
Zboruri noi la Târgu Mureș:
- Paris (de trei ori pe săptămână)
- Dortmund (de cinci ori pe săptămână)
- Roma (de cinci ori pe săptămână)
- Londra (de patru ori pe săptămână)
- Weeze Dusseldorf (de două ori pe săptămână).
„Este greu de înţeles de ce aeroportul din Cluj creşte taxele în mijlocul crizei economice în România, pierzând astfel un sfert de milion de pasageri şi punând în pericol sute de locuri de muncă din regiune. Rămânem în Cluj cu frecvenţă mai redusă, cu două aeronave, şi sperăm să ajungem la un acord ca să putem salva operaţiunile”, a completat Stephenson. Oficialii Wizz Air au precizat că la Târgu Mureş sunt aceleaşi tarife, însă dacă Clujul va creşte taxele, se va simţi diferenţa. De asemenea, aceştia au explicat că odată ce o aeronavă este mutată, ea nu se mai poate aduce inapoi.Wizz Air a venit la Cluj în anul 2007, când traficul pe aeroportul clujean era de 240.000 de călători pe an. Astăzi, traficul pe Aeroportul Cluj-Napoca se ridică la peste 800.000 de pasageri pe an.
Alin Tișe: Nu cedăm șantajului!
Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, a declarat că instituția pe care o reprezintă a cerut companiei să plătească aceleași tarife pe care le achită și la Timișoara, respectiv 11 euro pentru un pasager. „La Cluj, Wizz Air plătește mult mai puțin, astfel încât noi nu ne acoperim nici cheltuielile pe care le avem cu fiecare pasager. Nu putem subvenționa din bani publici o companie privată. Nu vom ceda șantajului”, a declarat Alin Tișe pentru BuzzNews.Potrivit lui Alin Tișe, contractul încheiat cu Wizz Air permite Consiliului Județean să adapteze tarifele la ceea ce se întâmplă pe piața din România. „În plus, ar trebui ca Wizz Air să își achite datoriile catre aeroport”, a mai afirmat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.