Un elev de 16 ani din Cluj-Napoca își trimite îngrijorarea sa autorităților locale cu privire la climatul de nesiguranță din școli și chiar de pe străzile orașului. Că o fi sau nu un mesaj care într-adevăr aparține unui elev, nu avem cum să verificăm, dar adevărata surpriză vine de la răspunsul furnizat de ”Biroul învățământ-cultură”, asupra căruia avem certitudinea autenticității în măsura în care o conferă portalul domnuleprimar.roEste exemplul perfect de relativism moral, multiculturalism sinistru și corectitudine politică în sensul cel mai pur de ideologie ca ”tiranie a minorității asupra majorității”. A articula o realitate, a rosti o stare de fapt cu privire la minorități este, prin ochelarii multiculturalismului și ai corectitudinii politice, o mostră de rasism, xenofobie, șovinism, homofobie sau mai știu eu ce altceva, funcție de minoritatea la care faci referire.Ce să mai vorbim despre libertatea de a avea opinii, de a crede altceva decât ceea ce s-a decretat a fi ”cuviincios” – dreptul la opinie a devenit delict de opinie tocmai în societatea europeană, care nu mai contenește să vorbească și să finanțeze workshop-uri și conferințe pe marginea drepturilor omului și a libertăților de tot felul.Dar iată textul elevului, fără intervenții de nicio natură:”Buna Ziua, sunt un elev din Cluj-Napoca, am 16 ani, si ma ingrijoreaza faptul ca vad din ce in ce mai multi elevi care sunt injunghiati sau batuti prin scoli sau pe langa scoli.Chiar ma ingrijoreaza acest fapt si ma tem intr-un fel pentru mine,nu cred ca ar fi ceva atat de greu daca cineva s-ar ocupa sa fie mult mai multi „oameni ai legii” pe strazi si in special in scoli. Avand in vedere ca sunt foarte,foarte multi „tigani” in scoli si prin orase, care devin agresivi din nimic..Ma deranjeaza foarte tare acest lucru,nu poti sa mergi linistit pe strada fara sa te gandesti ca urmeaza sa ti se intample ceva.Plus ca am auzit la multe scoli,inclusiv la scoala mea , unde „tiganii” au ajuns in clasa a 5-a, ca trebuie sa le dam o sansa.. Sa le dam o sansa cand niste copii de 12 ani, te injura si te scuipa? Si daca ii „palmuiesti” te trezesti cu toata satra dupa tine? Chiar ma deranjeaza aceste lucruri si nu ma simt in siguranta in orasul in care locuiesc. Va Multumesc ! O zi buna!”Răspunsul nu se lasă prea mult așteptat. Pe cât de inadecvat, pe atât de absurd:”Consideram ca temerile semnalate de dvs. nu sunt intemeiate. De-a lungul timpului, politia clujeana s-a dovedit profesionista, iar climatul de armonie intre minoritati si majoritatea etnica au facut din municipiul Cluj-Napoca un oras sigur. Desigur, vom milita in continuare pentru ca mediul scolar preuniversitar sa fie unul sigur, propice studiului. Regretam, totusi, in mesajul dumneavoastra, nuanta malitioasa la adresa minoritatii rrome, in conditiile in care Clujul s-a remarcat intotdeauna prin generozitatea spiritului intercultural.Va multumim pentru mesaj si vom reveni cu un raspuns din partea Politiei Locale.Raspuns furnizat de Biroul invatamant-cultura”Atașez și un print-screen pentru conformitate:
Practic, este vorba de un pseudo-răspuns, în care petentul este urecheat pentru abaterea de la ideologia multiculturalismului (”toate culturile sunt EGALE”) și a corectitudinii politice (”nu putem spune despre o minoritate ceea ce nu s-a decretat a fi ”corect” sau ”științific” dovedit”). Pe scurt: egalitarism și socialism științific în toate, calea iluminării clamată de progresiști în lipsa unor principii fondatoare imuabile.Răspunsul ”aruncat” elevului ține de automatismul celor școliți în universitățile Occidentului demult infiltrate de marxismul cultural: Ce e cu erezia asta – condamnarea minoritarilor, vorbirea lor de rău? Chiar nu ați auzit că sunt un segment social protejat, cocoloșit și încurajat pe mai departe în comportamentele specifice, indiferent dacă intră în coliziune directă cu normele sociale, ale bunului-simț sau pur și simplu ale cutumelor unei comunități? Tot ce contează e să fim ”corecți” față de ei, chiar dacă menajarea lor și suspendarea criticii în ce-i privește le încurajează manifestările.Multiculturalismul acesta deșănțat, de tipul protecționismului agresiv pentru specii pe cale de dispariție, face parte, de altfel, din instrumentarul retoric al Noii Stângi: populismele pe marginea proletariatului oropsit din cauza capitaliștilor exploatatori nu mai aveau așa trecere, așa că s-a schimbat macazul pe alte categorii de minorități. Din perspectivă de PR, reorientarea aceasta este genială: minorități avide de supra-protecționism statal poți găsi, practic, ORIUNDE. Le mobilizezi prin inducerea sentimentului de victime ale majorității ”imperialiste” (”Cât de departe ați fi putut fi fără oprimarea acestora?” De regulă, evident, albul creștin), după care auto-vicimizarea intră în reflex. Treaba merge ca unsă și e genială tocmai pentru că mizează pe mila creștină, a acelor creștini pe care îi și blamează pentru toate relele pământului. După ce ideologia auto-victimizării a fost metabolizată, oamenii de bună-credință, auzind mereu și mereu aceleași istorisiri cu ”persecuții”, intră, inevitabil, în starea de milostenie față de oropsiți. Spun inevitabil pentru că acești albi creștini sunt rezultatul singurei culturi și civilizații clădite pe sentimentul milosteniei, al abnegației și al filantropiei. Aici e genialitatea Noii Stângi: Războiul Cultural are de-acum (în fapt, de un secol în Occident, dar cristalizat în ultimele decenii) o strategie rotundă, completă – nu doar pe palier economic, ca bieții marxiști – cu locotenenți ce se clonează cu o viteză uimitoare în rândul ”tinerilor mânioși”, purtați de lipsa reperelor, de relativismul moral și ideologia progresismului. Dar nu e aici locul să analizăm CUM mistifică Stânga limbajul cotidian și modul în care forțează și abuzează de noțiunea de DREPT.Să revenim. De unde vine acel pseudo-răspuns, acest tip de abordare? E simplu: rațiunea politică din spatele sprijinului pentru minoritari este asigurarea unei mase de votanți care trebuie ținută pe palme pentru momentele cheie, motiv pentru care de decenii se rafinează de la catedră manifestările unei ”societăți deschise” sponsorizate pe filieră ong-istă cu bani grei, foarte grei. Soros e, evident, marele ventriloc al așa-numitei ”Societăți deschise”, eufemism pentru o nouă ”Epocă de Aur”. Vorbim aici de demagogie, adică de Noua Stângă, această ”aflare în treabă cu ștaif” ce s-a infiltrat și la noi în administrație și învățământ. Apostolii acestei religii colectiviste, protecționiste cu de-a sila, au școli înalte în CV-uri și sunt numiți, fraudulos, în limbaj curent – INTELECTUALI. Lumea noastră e efectiv POTOPITĂ de intelectuali. Trivializarea condiției de intelectual este una dintre marile tragedii ale civilizației moderne europene: Evul Mediu ”cel întunecat”, ”noaptea de o mie de ani”, cum nu mai obosesc să-l numească istoricii Stângii (socialiști și liberali, deopotrivă), cu precădere de la Revoluția Franceză încoace, a fost de-o efervescență intelectuală incomparabil mai nobilă, decât secolele ce l-au precedat. Secole, în care am asistat la această trivializarea a statutului de intelectual ce s-a forjat TOCMAI în Evul Mediu. Și e de notorietate faptul că această clasă specifică a spiritului a fost mereu atrasă de tendințele revoluționare, promovând atitudini așa-numite progresiste (adică antitetice celor conservatoare), sau, altfel spus, și-au ridicat idol din rațiune, în dispreț total față de Tradiție, precedent, experiența înaintașilor și latura afectivă a persoanei umane complete – nu doar cea rațională. Mereu mai emancipați decât ”prostimea”, au căutat răsturnarea lumii cu susul în jos, răscolirea ei, dinamitarea canoanelor Tradiției doar pentru a eșua în promisiunile utopice și promiscue ale unei ”Minunate Lumi Noi”. Intelectualii raționaliști (socialiști și liberali) propun mereu sisteme absolute, formule salvatoare, care ar trebui să instaleze definitiv egalitatea între oameni, reușind să aducă, în schimbul Paradisului terestru, doar iadul pe pământ: Holocaustul, Gulagul, sau genocidul comunist aflată încă în desfășurare în Coreea de Nord, sunt cele mai recente și crunte exemple.Progresismul și promovarea egalitarismului cultural (egalitarism teoretic, pentru că, în fapt, este o ură de sine și blamare a tot ceea ce este ”al tău”, favorizând exoticul și tot ce e străin, ca și cum alogenul ar fi imediat și neapărat – dincolo de orice judecată – o calitate) este ceea ce numesc ”specia prostiei intelectuale”, care e cea mai periculoasă formă de ”încremenire în proiect”, pentru că angrenează inteligența, ambiții nemăsurate, vanități dintre cele mai perverse. Să te ferească Dumnezeu de FIXISMUL unui universitar. Cu atât mai mult dacă poartă frustrarea nepublicării la marile edituri din Capitală. Diavolul se ascunde mereu în detalii, iar acești maeștri ai filosofărilor de tot soiul sunt apostolii săi preferații.Corectitudinea politică a devenit posibilă doar în democrație, sistemul bazat pe criterii cantitative, cele ale meritocrației fiind înlăturate în numele egalității de șanse. Tendința egalitaristă a democrațiilor a deschis calea către anomaliile pe care le trăim în prezent: ”toate culturile sunt egale valoric” (comparați Mona Lisa, Câmpul cu maci, David, Capela Sixtină, Mozart, concertele pentru vioară ale lui Bach etc., cu creațiile africane, sau asiatice, pentru a verifica validitatea unei astfel de aserțiuni), SAU majoritarul e rasist, șovin, xenofob tocmai la el acasă, pe când minoritarii pot pretinde și pot afirma ABSOLUT ORICE. Niciun ONG ”umanist” nu le va sări în cap. Potrivit acestei ideologii a ”corectitudinii” reglementate politic, principalii vinovați sunt urmașii persecutorilor ”imperialiști” ai veacurilor trecute. Ați ghicit portretul robot? ”Alb, creștin, familist, heterosexual, tradiționalist”. Cu o asemenea ”cultură” a auto-flagelării (sau ”ura de sine”, cum o numește Roger Scruton) nu e de mirare că un Remus Cernea debitează enormități de genul: ”România va fi cu adevărat modernă când va avea președinte o femeie țigancă și lesbiană”. Discriminare pe toată linia, sexual și etnic, doar că i se spune pozitivă. Dar mai observă cineva asta? Important e ca prin ingerința politicului să se ridice ”asupriții”, minoritarii. De la lupta de clasă, la lupta culturală. Toate tunurile pe conservatori, pe creștini, pe albi, pe familiști, pe heterosexuali. ”Fasciștilor!” li se strică acestora, atunci când îndrăznesc să-și exprime opinia pe subiectul minorităților de orice fel: etnice, culturale, sexuale, etc., opinie care, fie spus în treacăt, se bucură de suportul și expertiza tradiției, adică a probei timpului. Ei bine, aici începe lupta cu progresiștii. Miza este câștigarea unui război cultural, nu doar o chestiune izolată de tipul liberalizărilor economice (lupta liberalilor) sau a supra-reglementărilor etatiste (lupta socialiștilor).Până una, alta îi transmit toată lehamitea mea persoanei din învățământ, care a înțeles să răspundă îngrijorărilor reale ale copilului cu un pumn în gură: ”Mai taci, tinere! Noi am rezolvat disensiunile dintre cetățeni. Clujul e un paradis terestru al bunei-înțelegeri multiculturaliste.”PS: La mai puțin de o lună distanță de la răspunsul halucinant, a urmat o editare, din care s-a scos ultima parte: ”Regretam, totusi, in mesajul dumneavoastra, nuanta malitioasa la adresa minoritatii rrome, in conditiile in care Clujul s-a remarcat intotdeauna prin generozitatea spiritului intercultural”. Intenția a fost, cel mai probabil, de a mai repara ceva din gafă. Degeaba, semnalul a fost lansat: corectitudinea politica s-a instituționalizat și pe plaiurile noastre.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.