Sistemul de ticketing din Cluj-Napoca a fost recepționat pe 2 septembrie 2015, cu toate că nu era funcțional niciun automat la acea dată. Graba aceasta pare să fi trezit suspiciuni.
Primul automat de bilete pentru mijloacele de transport în comun din Cluj a fost pornit abia în 9 septembrie, la o săptămână după recepţie, scrie Ziua de Cluj. A fost însă o treabă făcută de ochii Europei, care a finanţat implementarea ticketingului.
La momentul recepţiei, sistemul trebuia predat complet funcțional (adică toate componentele hardware și software să fie funcționale), iar termenul asumat iniţial a fost 28 iulie 2014. Din acel moment au existat patru amânări. Nici măcar acum, aproape de jumătatea lunii noiembrie, nu este funcţional întregul sistem, deşi primarul promisese că va fi pornit integral până la finalul lui octombrie.
În total au fost instalate 327 de computere de bord, care înregistrează datele de la validatoare și vor avea un sistem GPS pentru monitorizarea autobuzelor.
Licitația a fost câștigată de SC Ram și SC CS Vision SRL. Termenul limită de implementare a acestui proiect era luna iulie 2014, dar nu a fost respectat.
DNA şi DLAF au anchetat începând de anul trecut modul în care asocierea braşoveană de firme a câştigat licitaţia pentru ticketingul de la Cluj. Informaţiile sunt că ar fi folosit documente false, lucru confirmat de un răspuns primit la redacţie din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Valoarea pentru care a fost adjudecat proiectul este 21,05 milioane de lei.
Sistemul de ticketing face acum obiectul unei anchete a DNA.