Doar studiile pentru METROU vor dura doi ani, iar implementarea efectivă a acestui proiect care ar putea valora peste un miliard de euro trebuie văzută ca o mare provocare. Probabil vor mai trece cel puțin 10 ani până când vom avea metrou la Cluj. Despre metrou și trenul metropolitian a vorbit într-o emisiune la Via Cluj TV viceprimarul Dan Tarcea.
ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.
Oferta financiară (lei fără TVA) a fost de 30.186.000,00 (6,3 milioane de euro).
Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul SYSTRA:
Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul „Toulouse Aerospace Express” -Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km;
Studiu de fezabilitate pentru „Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.