• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Drum de la Autostradă prin Ciurila până la Centura Vâlcele-Apahida, noul plan împotriva traficului greu din Cluj și Turda

Drum de la Autostradă prin Ciurila până la Centura Vâlcele-Apahida, noul plan împotriva traficului greu din Cluj și Turda

Publicat: 7 iulie, 2011 14:06

Actualizat: 23 martie, 2022 07:41

Autorităţile clujene intenţionează să lege Autostrada Transilvania de centura de est a Clujului, Vâlcele – Apahida, printr-o bretea de circulaţie ce va porni din localitatea Ciurila. Breteaua de la Ciurila până la centura Vâlcele-Apahida va scoate traficul greu din Câmpia Turzii, Turda și Cluj-Napoca (Gheorgheni-Mărăști). În prezent, camioanele care veneau dinspre județele Alba și Mureș cu destinația Dej-Baia Mare intrau prin aceste localități. Breteaua va fi utilă și celor care vin dinspre Oradea și vor să se deplaseze spre Baia Mare, dar și clujenilor care doresc să intre pe autostradă. Astfel, şi locuitorii din cartiere precum Gheorgheni, Someşeni sau Zorilor vor putea ajunge mai uşor pe autostradă, iar aeroportul va fi conectat direct cu aceasta. Potrivit directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), Ion Pantelimon, banii pentru studiul de prefezabilitate au fost deja alocaţi.”Nu se ştie nimic exact încă, doar că va pleca de la Vâlcele şi se va termina la Ciurila. Breteaua va avea aproximativ 5,4 kilometri, însă depinde de traseul pe care îl va stabili proiectantul”, a explicat directorul DRDP.
altera
Picture 266
Pantelimon a precizat că a fost deja alocată suma de 20.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate, în vederea obţinerii aprobărilor, care vor stabili exact şi toate datele tehnice.Legarea centurii Vâlcele-Apahida de Autostrada Transilvania îi va ajuta foarte mult pe clujenii care locuiesc în cartiere precum Someşeni, Gheorgheni sau Zorilor şi pentru care nu era rentabil să meargă spre autostradă prin Gilău. „Pe clujeni îi va ajuta foarte mult. Cei din Gheorgheni şi Zorilor nu beneficiau până acum de autostradă, pentru că nu puteau merge până la Gilău pentru asta. Când se va face racordul, vor intra şi ei pe autostradă”, a completat Pantelimon.Ideea creării acestei bretele îi aparţine primarului Sorin Apostu, care în anul 2008, pe vremea când era viceprimar, a propus construcţia drumului. „Centura sau legătura aceea este una capitală. Dacă Clujul are azi un singur acces spre autostradă, numai prin partea Gilau, prin Floreşti, care este  foarte aglomerat din cauza locuinţelor construite acolo cu acces deficitar, această centură ar putea rezolva, pe Calea Turzii, un acces rapid, dinspre aeroport. Pentru aerport, din punct de vedere economic, acest lucru înseamnă totul. Aceasta e veriga lipsă”, a declarat primarul Sorin Apostu.Edilul a ţinut să precizeze că odată cu deschiderea centurii Vâlcele – Apahida şi a acestei bretele traficul greu va disparea definitiv  din municipiu.
altera
Centura-Valcele-Apahidaaa
Fostul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Eugen Cecan a declarat că în anul 2008, când s-a pus problema construirii acestei bretele cu o singură bandă de circulaţie pe sens, s-a dorit ca proprietarilor să li se ofere terenuri la schimb pentru evitarea ridicării costurilor presupuse de exproprieri. Proprietarii ar fi urmat să primească aceste terenuri din partea primăriilor comunale aflate pe ruta bretelei Ciurila-Vâlcele.Președintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, a declarat pentru BuzzNews.ro că proiectul este foarte bun și merită susținut câtă vreme se bazează pe studii realizate de specialiști și pe soluții mai ieftine, fără să se facă rabat de la calitate.“Dacă nu mergem pe o soluție dată de tehnicieni și nu facem studii geologice cum trebuie riscăm să ajungem în același impas ca și în cazul Centurii Vâlcele-Apahida. Nu sunt convins că oamenii aceștia au abilitatea de a face un astfel de proiect. Cred în utilitatea bretelei de circulație, nu și în acești oameni. E poate doar o găselniță să facă bani la partid”, a explicat Jorj,

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
10 martie, 2025
Stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește în Baciu
5 martie, 2025
Loc de joacă modern în satul Suceagu
21 decembrie, 2024
Aeroportul Internațional Cluj, primul din România care are autobuz electric pentru pasageri
19 decembrie, 2024
România, cele mai multe morți în cele mai multe paturi de spital
19 decembrie, 2024
Baciu, comuna cât un orășel: ce planuri are primăria pentru a-l dezvolta

ANAF a început să verifice sumele de bani transferate între rude și anunță că vor ...

ANAF verifica banii care sunt transferați între rude – ce urmărește?

Vicepreședintele IMM România, Dan Mureșan, apreciază că cutremurul geopolitic global va afecta și România. „Puneți-vă ...

Puneți-vă centurile: Cutremurul geopolitic global va afecta și România

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a prezentat stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește ...

Stadiul lucrărilor la noua creșă care se construiește în Baciu

Amenajarea curții la o casă nouă poate fi o provocare, dar și o oportunitate de ...

Sfaturi pentru amenajarea unei curți verzi la o casă nouă

Primarul comunei Baciu, Balázs János, anunță că au început lucrările la amenajarea unui loc de ...

Loc de joacă modern în satul Suceagu

Într-o eră în care tehnologia redefinește constant peisajele urbane și arhitecturale, stâlpii ornamentali nu fac ...

Tehnologii moderne care transformă stâlpii ornamentali

Investiții Imobiliare 2025. CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, face radiografia pieței imobiliare 2025 într-un podcast găzduit ...

Investiții imobiliare 2025 – CEO Blitz, Cătălin Priscorniță, îți spune cu cât mai cresc prețurile la Cluj

Accesoriile sunt detalii esențiale care pot transforma orice ținută, oferindu-ți ocazia să îți exprimi personalitatea ...

Tendințe în accesorii: Statement sau discret? Ce se poartă în acest sezon
Success message!
Warning message!
Error message!