Autorităţile clujene intenţionează să lege Autostrada Transilvania de centura de est a Clujului, Vâlcele – Apahida, printr-o bretea de circulaţie ce va porni din localitatea Ciurila. Breteaua de la Ciurila până la centura Vâlcele-Apahida va scoate traficul greu din Câmpia Turzii, Turda și Cluj-Napoca (Gheorgheni-Mărăști). În prezent, camioanele care veneau dinspre județele Alba și Mureș cu destinația Dej-Baia Mare intrau prin aceste localități. Breteaua va fi utilă și celor care vin dinspre Oradea și vor să se deplaseze spre Baia Mare, dar și clujenilor care doresc să intre pe autostradă. Astfel, şi locuitorii din cartiere precum Gheorgheni, Someşeni sau Zorilor vor putea ajunge mai uşor pe autostradă, iar aeroportul va fi conectat direct cu aceasta. Potrivit directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), Ion Pantelimon, banii pentru studiul de prefezabilitate au fost deja alocaţi.”Nu se ştie nimic exact încă, doar că va pleca de la Vâlcele şi se va termina la Ciurila. Breteaua va avea aproximativ 5,4 kilometri, însă depinde de traseul pe care îl va stabili proiectantul”, a explicat directorul DRDP.
Picture 266
Pantelimon a precizat că a fost deja alocată suma de 20.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate, în vederea obţinerii aprobărilor, care vor stabili exact şi toate datele tehnice.Legarea centurii Vâlcele-Apahida de Autostrada Transilvania îi va ajuta foarte mult pe clujenii care locuiesc în cartiere precum Someşeni, Gheorgheni sau Zorilor şi pentru care nu era rentabil să meargă spre autostradă prin Gilău. „Pe clujeni îi va ajuta foarte mult. Cei din Gheorgheni şi Zorilor nu beneficiau până acum de autostradă, pentru că nu puteau merge până la Gilău pentru asta. Când se va face racordul, vor intra şi ei pe autostradă”, a completat Pantelimon.Ideea creării acestei bretele îi aparţine primarului Sorin Apostu, care în anul 2008, pe vremea când era viceprimar, a propus construcţia drumului. „Centura sau legătura aceea este una capitală. Dacă Clujul are azi un singur acces spre autostradă, numai prin partea Gilau, prin Floreşti, care este foarte aglomerat din cauza locuinţelor construite acolo cu acces deficitar, această centură ar putea rezolva, pe Calea Turzii, un acces rapid, dinspre aeroport. Pentru aerport, din punct de vedere economic, acest lucru înseamnă totul. Aceasta e veriga lipsă”, a declarat primarul Sorin Apostu.Edilul a ţinut să precizeze că odată cu deschiderea centurii Vâlcele – Apahida şi a acestei bretele traficul greu va disparea definitiv din municipiu.
Centura-Valcele-Apahidaaa
Fostul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Eugen Cecan a declarat că în anul 2008, când s-a pus problema construirii acestei bretele cu o singură bandă de circulaţie pe sens, s-a dorit ca proprietarilor să li se ofere terenuri la schimb pentru evitarea ridicării costurilor presupuse de exproprieri. Proprietarii ar fi urmat să primească aceste terenuri din partea primăriilor comunale aflate pe ruta bretelei Ciurila-Vâlcele.Președintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, a declarat pentru BuzzNews.ro că proiectul este foarte bun și merită susținut câtă vreme se bazează pe studii realizate de specialiști și pe soluții mai ieftine, fără să se facă rabat de la calitate.“Dacă nu mergem pe o soluție dată de tehnicieni și nu facem studii geologice cum trebuie riscăm să ajungem în același impas ca și în cazul Centurii Vâlcele-Apahida. Nu sunt convins că oamenii aceștia au abilitatea de a face un astfel de proiect. Cred în utilitatea bretelei de circulație, nu și în acești oameni. E poate doar o găselniță să facă bani la partid”, a explicat Jorj,
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.