• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • DRUMURI PAVATE CU MILIOANE Centura Vâlcele-Apahida, la preț de autostradă: peste 4 milioane de euro pe km

DRUMURI PAVATE CU MILIOANE Centura Vâlcele-Apahida, la preț de autostradă: peste 4 milioane de euro pe km

Publicat: 17 iunie, 2011 14:38

Actualizat: 23 martie, 2022 07:43

Centura Vâlcele-Apahida, în lungime de 27,3 km, costă 481.540.402 de lei, adică peste 111 milioane de euro, deși prețul stabilit în 2006 la licitație a fost de 64 de milioane de euro. Costul la zi este menționat într-un document care ne-a fost pus la dispoziție de deputatul independent Mircia Giurgiu și care a fost expus pe șantierul centurii cu prilejul unei vizite a premirului Emil Boc. Stadiul fizic al lucrării la 7.06.2011 era de 81 la sută, potrivit aceluiași document.În condițiile în care costul standard pentru 1 km de autostradă stabilit de guvern anul trecut este de 3,8 maxim 5,9 milioane de euro/km, un kilometru de centură Vâlcele-Apahida a ajuns să coste în jur de 4,2 milioane de euro/km. Pe cel mai dificil sector al centurii lucrează SC JV Pizzarotti și Tirrena Scavi.Toamna trecută, din cauza terenului instabil, drumul s-a surpat pe o lungime de aproximativ 200 de metri pe unul dintre cele trei sectoare ale centurii, fiind necesare lucrări complexe de stabilizare a terenului în zonă. Oricum, teremenul de predare a centurii a fost de multă vreme depășit: lucrarea ar fi trebuit predată la doi ani de la începerea lucrărilor.Deputatul PSD de Cluj, Cornel Itu îi cere lămuriri premierului Emil Boc în legătură cu acest proiect prin intermediul unei interepelări. Itu reamintește că povestea centurii ocolitoare a Clujului a început în urmă cu 5 ani, în anul 2006. Pentru centura ocolitoare Apahida-Turda au existat două variante.Prima, propusă de președintele Consilului Județean de atunci, Marius Nicoară, urma traseul vechiului drum roman, care deşi mai lungă şi implicând mai multe exproprieri, prezenta avantaje în ceea ce priveşte costul, iar pentru problemele cu exproprierea existau soluţii şi disponibilitate.A doua soluție aparținea primarului de atunci, Emil Boc. “Ca toate proiectele din ţara noastră şi acesta a degenerat într-o luptă politică în urma căreia, dumneavoastră ca primar al Clujului cu susţinerea ministrului de atunci al transporturilor aţi impus varianta PDL-ului, adoptând traseul Apahida-Vâlcele. Acest traseu deşi mai scurt cu 10 km, este complicat din punctul de vedere al soluţiilor tehnice şi al problemelor de mediu, implicând costuri cu mult mai mari şi dovedindu-se în timp de nerealizat în termenele preconizate”, susține deputatul Itu.
altera
Centura Valcele Apahidaaa
Deputatul PSD îl acuză pe Emil Boc că și-a impus punctul de vedere ignorând studiile specialiştilor de la Universitatea Babeş-Balyai. “Domniile lor v-au atenţionat asupra terenului impropriu, ceea ce va determina creşterea costurilor construcţiei şi întreţinerii traseului, ca să nu mai vorbim de masivele defrişări forestiere, plămânul verde al Clujului”, susține deputatul Itu.Social democratul spune că primul termen de dare în funcţiune a tronsonului de drum în cauză, urma să fie luna august a anului 2009. “A urmat al doilea termen, decembrie 2009. A trecut şi 2010 şi de la o amânare la alta, iată-ne la mijlocul anului 2011, cu perspectiva declarată că s-ar putea să fie dată în folosinţă peste alţi doi ani”, mai spune deputatul, care adaugă că, odată cu trecerea timpului, cresc costurile.“Cei implicaţi afirmă că 1 km de centură ocolitoare a Clujului, va costa mai mult decât 1 km de autostradă.Pentru oricine este clar că proiectul acestei lucrări este mai mult decât o nereuşită, este rodul unei ambiţii politice nejustificate din punct de vedere tehnic, costisitoare, ineficientă, încă o modalitate de batjocură la adresa banului public şi a celor interesaţi în utilizarea drumului”, afirmă Cornel Itu.Deputatul PSD încheie interpelarea adresată primului ministru Emil Boc cu următoarele întrebări:“1. Când veţi tăia panglica inaugurală? 2. Aţi stabilit termenul de dare în folosinţă? 3. Mai mult,veţi respecta ultimul termen stabilit? 4. În lumina faptelor petrecute până acum, consideraţi a fi acest drum o mare realizare a dumneavoastră, ca fost primar al Clujului şi ca Prim-Ministru al României?”.

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
30 septembrie, 2024
Dr. Delia Nicoară, IOCN: „E nevoie de abordări individualizate în prevenirea cancerului”
30 septembrie, 2024
La ce întrebări răspunde Chatbotul RAReș, disponibil pe site-ul Registrului Auto Român
30 septembrie, 2024
Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de Cancer
30 septembrie, 2024
Până în anul 2050, numărul de cazuri noi de cancer va crește cu 77 la sută
30 septembrie, 2024
Institutul Oncologic din Cluj, partea a unei rețele de expertiză europeană de luptă împotriva cancerului

Vicepreședintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Dan Mureșan, a prezentat ...

TOP 3 consecințe ale respingerii aderării României la Spațiul Schengen terestru

Deputatul PSD Patriciu Achimaș-Cadariu nu crede că PNL va ieși de la guvernare: „E campanie ...

Deputatul Achimaș-Cadariu: PNL va ieși de la guvernare PLUS Cel puțin două partide din România ar trebui interzise

În sezonul rece, confortul termic din locuință devine o prioritate pentru fiecare dintre noi. O ...

Soluția ideală pentru confort în casa ta. Ce trebuie să știi despre eficiența unui calorifer electric

Alegerea unei centrale termice este o decizie importantă, care va influența confortul și eficiența energetică ...

TOP 7 aspecte pe care nu trebuie să le omiți atunci când vrei să cumperi o centrală termică

D.G.R.F.P. Cluj-Napoca reamintește persoanelor fizice că în anul 2024, termenul limită de depunere a formularului ...

30 septembrie 2024 – termen limită de depunere a formularului 216 și de plată, pentru impozitul special pe bunurile imobile de valoare mare

Institutul Oncologic din Cluj pune umărul la întărirea rețelelor europene de expertiză oncologică pentru viitorul ...

Dr. Delia Nicoară, IOCN: „E nevoie de abordări individualizate în prevenirea cancerului”

Registrului Auto Român le transmite șoferilor că de acum pot accesa informații tehnice via Chatbotul ...

La ce întrebări răspunde Chatbotul RAReș, disponibil pe site-ul Registrului Auto Român

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” (IOCN) contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de ...

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” contribuie la Rețeaua Europeană a Centrelor Comprehensive de Cancer
Success message!
Warning message!
Error message!