Centura Vâlcele-Apahida, în lungime de 27,3 km, costă 481.540.402 de lei, adică peste 111 milioane de euro, deși prețul stabilit în 2006 la licitație a fost de 64 de milioane de euro. Costul la zi este menționat într-un document care ne-a fost pus la dispoziție de deputatul independent Mircia Giurgiu și care a fost expus pe șantierul centurii cu prilejul unei vizite a premirului Emil Boc. Stadiul fizic al lucrării la 7.06.2011 era de 81 la sută, potrivit aceluiași document.În condițiile în care costul standard pentru 1 km de autostradă stabilit de guvern anul trecut este de 3,8 maxim 5,9 milioane de euro/km, un kilometru de centură Vâlcele-Apahida a ajuns să coste în jur de 4,2 milioane de euro/km. Pe cel mai dificil sector al centurii lucrează SC JV Pizzarotti și Tirrena Scavi.Toamna trecută, din cauza terenului instabil, drumul s-a surpat pe o lungime de aproximativ 200 de metri pe unul dintre cele trei sectoare ale centurii, fiind necesare lucrări complexe de stabilizare a terenului în zonă. Oricum, teremenul de predare a centurii a fost de multă vreme depășit: lucrarea ar fi trebuit predată la doi ani de la începerea lucrărilor.Deputatul PSD de Cluj, Cornel Itu îi cere lămuriri premierului Emil Boc în legătură cu acest proiect prin intermediul unei interepelări. Itu reamintește că povestea centurii ocolitoare a Clujului a început în urmă cu 5 ani, în anul 2006. Pentru centura ocolitoare Apahida-Turda au existat două variante.Prima, propusă de președintele Consilului Județean de atunci, Marius Nicoară, urma traseul vechiului drum roman, care deşi mai lungă şi implicând mai multe exproprieri, prezenta avantaje în ceea ce priveşte costul, iar pentru problemele cu exproprierea existau soluţii şi disponibilitate.A doua soluție aparținea primarului de atunci, Emil Boc. “Ca toate proiectele din ţara noastră şi acesta a degenerat într-o luptă politică în urma căreia, dumneavoastră ca primar al Clujului cu susţinerea ministrului de atunci al transporturilor aţi impus varianta PDL-ului, adoptând traseul Apahida-Vâlcele. Acest traseu deşi mai scurt cu 10 km, este complicat din punctul de vedere al soluţiilor tehnice şi al problemelor de mediu, implicând costuri cu mult mai mari şi dovedindu-se în timp de nerealizat în termenele preconizate”, susține deputatul Itu.
Deputatul PSD îl acuză pe Emil Boc că și-a impus punctul de vedere ignorând studiile specialiştilor de la Universitatea Babeş-Balyai. “Domniile lor v-au atenţionat asupra terenului impropriu, ceea ce va determina creşterea costurilor construcţiei şi întreţinerii traseului, ca să nu mai vorbim de masivele defrişări forestiere, plămânul verde al Clujului”, susține deputatul Itu.Social democratul spune că primul termen de dare în funcţiune a tronsonului de drum în cauză, urma să fie luna august a anului 2009. “A urmat al doilea termen, decembrie 2009. A trecut şi 2010 şi de la o amânare la alta, iată-ne la mijlocul anului 2011, cu perspectiva declarată că s-ar putea să fie dată în folosinţă peste alţi doi ani”, mai spune deputatul, care adaugă că, odată cu trecerea timpului, cresc costurile.“Cei implicaţi afirmă că 1 km de centură ocolitoare a Clujului, va costa mai mult decât 1 km de autostradă.Pentru oricine este clar că proiectul acestei lucrări este mai mult decât o nereuşită, este rodul unei ambiţii politice nejustificate din punct de vedere tehnic, costisitoare, ineficientă, încă o modalitate de batjocură la adresa banului public şi a celor interesaţi în utilizarea drumului”, afirmă Cornel Itu.Deputatul PSD încheie interpelarea adresată primului ministru Emil Boc cu următoarele întrebări:“1. Când veţi tăia panglica inaugurală?
2. Aţi stabilit termenul de dare în folosinţă?
3. Mai mult,veţi respecta ultimul termen stabilit?
4. În lumina faptelor petrecute până acum, consideraţi a fi acest drum o mare realizare a dumneavoastră, ca fost primar al Clujului şi ca Prim-Ministru al României?”.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.