Autostrada Transilvania se metamorfozează în drum expres între Gilău și Borș pe motiv că nu sunt bani la buget. Cel puțin așa susțin surse citate de hotnews.ro.
Mai exact, conform unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, costul trecerii de la autostradă la drum expres ar urma să fie mai mic cu o treime. Apoi, în viitor, dacă se va pune cândva problema, aceste drumuri expres vor putea fi ridicate la nivel de autostradă.
Principalele diferențe între un drum expres și o autostradă sunt lipsa benzii de siguranță și viteza maximă la câmpie (120km/h)
Exproprierile se vor face pe culoare de 70 de metri, ca și în cazul autostrazilor, iar pe porțiunile rămase libere vor putea fi construite benzile de siguranță și drumul va trece la categoaria ”autostrada”, scrie hotnews.ro.
DETALII despre MasterPlan pe hotnews.ro
Pana in 2030, investitiile in autostrazi si drumuri expres ne-ar costa 26 de miliarde de euro. Am avea finantare doar pentru 70%.
Cum pierde România aproape un miliard de euro
Prin rectificarea bugetară recentă, Guvernul a luat banii de la infrastructură şi de la proiecte ce urma să fie derulate cu banii UE – 3,9 miliarde de lei, adică aproape 900 mil. euro – pentru a-i pompa în primării.
”Problema acestui aproape un miliard de euro este că e luat din banii destinaţi în legea bugetului proiectelor dezvoltate cu bani europeni nerambursabili (220 mil. euro sunt acum la compania de autostrăzi). Dacă ar fi fost cheltuiţi în scopul pentru care au fost prevăzuţi în buget, autoritatea de resort ar fi luat facturile şi le-ar fi trimis frumuşel la Bruxelles pentru decontare.
Altfel spus, lucrările ar fi fost plătite în majoritate din banii UE, nu din banii bugetului. Acum că sumele amintite vor fi retrase şi mutate la nivel local sau în alte părţi, cheltuielile rămân doar ale bugetului de stat. Altfel spus, România pierde aproape 1 miliard de euro”, notează zf.ro.