Lipsa autostrazilor si mai ales lipsa unui sistem integrat de transport, care sa faciliteze legaturi intre puncte cheie ale tarii, sunt, fara indoiala, printre cele mai acute probleme atat pentru industriasi, cat si pentru potentialii investitori straini care ar putea deschide fabrici si crea noi locuri de munca si ar ajuta la dezvoltarea potentialului economic al tarii. Intre timp, CNADNR mai amana cu cel putin un an cateva dintre cele mai importante proiecte de autostrazi.
CNADNR a anuntat recent ca proiectele autostrazilor Brasov – Bacau, Sibiu – Fagaras, Targu-Mures – Iasi – Ungheni si Bacau – Pascani vor fi amanate cu cel putin un an.
In plus, la autostrada Sibiu – Pitesti, noile studii de fezabilitate vor dura 17 luni, ceea ce inseamna ca, in cel mai fericit caz, lucrarile vor demara in 2018, iar termenul de finalizare (2020) nu va fi respectat.
Pe langa existenta unui sistem de autostrazi interconectat, care sa faciliteze masinilor de transport conexiunea cu orasele cheie ale tarii, sunt o serie de proiecte majore de infrastructura care au fost momentan blocate, dar care ar putea scadea considerabil costurile companiilor cu transportul materialelor pe care le produc, ar ajuta, la randul lor distribuitorii de materiale de constructii, iar acest lucru ar face ca, in final, si pretul produselor sa fie mult mai mic decat este in prezent.
DETALII pe wall-street.ro.