La inaugurarea noului terminal plecări de la Aeroportul Cluj, primarul Emil Boc a afirmat în fața audienței că, deși unora nu le place, Coaliția PSD-PNL livrează lucruri concrete pentru români. Două fraze mai târziu, a vorbit despre Trenul Metropolitan și Metrou.
„Prin trenul metropolitan, nu numai că se conectează gara la aeroport, vom avea o stație aici la aeroport, a trenului metropolitan și se conectează și metroul cu trenul metropolitan în felul următor:
Metroul vine din Florești până la podul IRA, este locul unde se intersectează cu trenul metropolitan, cobori din metrou, urci în trenul metropolitan și ai stație la aeroport.
După, cum ai venit din aeroport, te urci în trenul metropolitan și te duci la gară, spre centru sau mergi până la podul IRA și iei metroul și te duci în oricare direcție cunoscută”, a afirmat primarul Emil Boc.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a declarat că metroul de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR deşi până la finalul acestui an ar trebui să avem execuţie de 50 la sută din lucrările decontate prin PNRR.
Pentru a beneficia de banii din PNRR primele 9 stații și depoul trebuie finalizate până în august 2026 chiar dacă acestea nu date în circulație. Pentru construirea metroului, Ministerul Transporturilor cheltuie aproape 14 miliarde de lei, din care aproximativ 10% sunt fonduri din PNRR.
Despre trenul metropolitan să spunem doar că ideea acestuia figurează în planul de mobilitate a Clujului din 2015 (vezi Planul-de-Mobilitate-Urbana-Durabila-pentru-Polul-de-Crestere-Cluj-Napoca-varianta-actualizata).