Reles primar a șasea oară, de data aceasta cu mai puțin de 50 la sută din voturi, Emil Boc a venit cu propria analiză a motivelor care au dus la erodarea imaginii sale. Într-un interviu pe care l-a acordat la Ziua Live, a spus că împotriva sa s-ar fi pus în mișcare o „monstruoasă coaliție locală”, care a cheltuit „sume apocaliptice” pentru a-l denigra.

„Unul dintre contracandidați a avut o mașinărie de producție pentru social media că numai marile studiouri de televiziune din lume își permit să angajeze și să țină în picioare sute de angajați cu zeci de camere, cu persoane instruite, cu oameni care au fost aduși special aici la Cluj din altă parte a țării care să promoveze în social media cu o tehnologie de ultimă generație”, a afirmat Emil Boc.
El crede că nici anularea licitației pentru centură și folosirea acestei teme împotriva sa nu au fost întâmplătoare – „Am un început de dovadă, cum se zice în drept, eu vă spun doar faptele”.
„Știu, evident, la al șaselea mandat nu poți să fii ca la primul sau la al doilea mandat. Știu, intervine uzura, numai pe cei pe care i-ai amendat legal în atâția amar de ani, ei sunt nemulțumiți și împotriva ta și categoric sunt toate șansele să nu te voteze. Să fim realiști”, a spus Emil Boc.
Boc: Cea mai agresivă campanie împotriva mea de când sunt primar
„După ce mă uit retrospectiv pot să vă spun că a fost cea mai agresivă campanie împotriva mea de când sunt primar, cu cele mai multe dezinformări pe minut, cu cea mai agresivă utilizare a social media atât pe negativ cât și împotriva mea, o monstruoasă coaliție locală cu accente și de dimensiune națională, cu multiple ținte, nu numai funcția de primar, și cu un efort concertat din toate părțile pentru a face tot ce-i stă în putință să mă coboare cât mai jos.
Uitați-vă la resursele financiare care au fost cheltuite în această campanie. Sute de mii de euro. Am văzut că Meta, adică Facebook, a publicat deja sau sunt publice datele cu promovarea care a avut loc.
Vedeți că unul dintre contracandiați are sume apocaliptice numai la nivelul ăsta. Vedeți că unul dintre contracandidați a avut o mașinărie de producție pentru social media că numai marile studiouri de televiziune din lume își permit să angajeze și să țină în picioare sute de angajați cu zeci de camere, cu persoane instruite, cu oameni care au fost aduși special aici la Cluj din altă parte a țării care să promoveze în social media cu o tehnologie de ultimă generație.
Deci s-a investit ceva de nivel imposibil de gândit pentru un om obișnuit. Uitați-vă la toți ceilalți contracandidați și veți vedea că unul iese din comun în mod absolut incredibil prin promovarea asta atât de agresivă în social media și cu dezinformări.
Cum poți să te aperi? Eram absolut în neputință (…).
Știu, evident, la al șaselea mandat nu poți să fii ca la primul sau la al doilea mandat. Știu, intervine uzura, numai pe cei pe care i-ai amendat legal în atâția amar de ani, sunt nemulțumiți și împotriva ta și categoric sunt toate șansele să nu te voteze. Să fim realiști.
Nu spun că nu există o uzură inerentă în funcție. Și oricum eu le mulțumesc din suflet clujenilor, nu știu dacă mai e cineva în România, la nivel de municipii, să aibă șase mandate, este o onoare extraordinară pe care clujenii mi-au făcut-o.
Dar eu vă spun ce a fost total diferit față de ceea ce a existat până acuma, repet, o monstruoasă coaliție. Practic, s-a profitat de un curent care există în mediul național și anume de faptul că anumiți candidați de tip independent ar aveea atractivitate, s-au prezentat vopsiți ca independenți dar de fapt au fost susținuti la vot exact de forțele politice care s-au aliat contra naturii, USR și PSD. Le vezi împreună, acolo. Și dacă te mai uiți la ecuația din spatele ecuației, afli și cine a tras sforile.
Nicăieri în România nu a fost o asemenea avalanșă, un asemenea atac cu drone social media asupra unui candidat cum a fost asupra mea. Cine a finanțat? Știu, dar nu știu dacă voi spune în viața publică sau numai în memorii. Cei care știu că știu trebuie să știe că știu”, a spus Emil Boc. Întregul interviu, aici.