După prima săptămână de „studiu” a copiilor în clasa pregătitoare, brambureala continuă. Încă nimeni nu s-a dumirit, cu exactitate, ce „învaţă” copiii la şcoală, sau cum îşi petrec timpul.Ceea ce este clar este că „ora” durează 35 de minute, timp în care copiii lucrează pe fişe, ca la grădiniţă. Desenează copaci, flori, case, fac „vizite” în alte clase mai mari, ca să vadă cum învaţă ceilalţi copii, după care au liber la joacă.”Încă nu este foarte clar ce vor învăţa copiii în această clasă pregătitoare, pentru că nu avem nimic după ce să ne ghidăm. Rămânem pe sistemul practicat la grădiniţe, unde copiii lucrau pe fişe de desen speciale”, spune o învăţătoare.Cert este că, în clasa pregătitoare, copiii vor avea „cursuri” de trecere la clasa I. Ca discipline, vor studia comunicare în limba română, Educaţie pentru societate, religie, matematică şi explorarea mediului, dezvoltare personală, arte vizuale şi lucru manual, muzică şi mişcare, educaţie fizică şi sport şi materii opţionale, ca engleza, de exemplu.Numai că, învăţătoarele nu prea ştiu, deocamdată, cum vor preda aceste discipline celor mici.”Încă nu ştim sub ce forma vom preda aceste discipline, probabil ne vom dumiri pe parcurs. Oricum, eu voi folosi această experienţă pentru a concepe un manual de predare pentru clasa 0, care să fie util celor care vor începe anul viitor”, a adăugat învăţătoarea.În condiţiile acestea, se mai îndoieşte cineva că această clasă pregătitoare este un experiment nereuşit?
EXPERIMENTUL ”CLASA PREGĂTITOARE”: Încă nu e limpede cum ar trebui predat micuților
ULTIMELE ȘTIRI