Societatea modernă ne demonstrează an de an că evoluţiile tehnologice pot induce schimbări majore de ordin social, cultural şi chiar economic. Deja adepţii determinismului tehnologic avertizează asupra faptului că tehnologia, care a devenit cea mai puternică forţă de schimbare a vieţilor noastre, acţionează în funcţie de propria să logică, o logică ce a trecut dincolo de controlul oamenilor.
Remiterile de bani sunt servicii de plată în cadrul cărora se primesc fonduri de la diverşi plătitori, fără crearea unor conturi de plăti pe numele plătitorilor sau al beneficiarilor plăţilor. Scopul unic al remiterilor este acela de a transfera sumele corespunzătoare beneficiarilor plăţilor sau unor prestatori de servicii de plată care acţionează în numele acestora.
Cu peste 1,23 de miliarde de utilizatori lunari activi în lume la finele anului 2013 (conform www.gândul.info), Facebook îşi propune astfel să “atace” o piaţă estimată în cadrul unui raport al Băncii Mondiale la aproximativ 600 de miliarde de dolari în 2014.
În România, Facebook are peste 7,2 milioane de utilizatori (conform www.facebrands.ro), care vor putea beneficia, în contextul descris, de noile servicii de Facebook banking. Ca atare, intrarea celei mai mari reţele de socializare din lume pe piaţa remiterilor de bani ar putea schimba radical felul în care milioanele de români care lucrează în străinătate trimit bani acasă.
“Revoluţia social-economică” generată de Facebook este aşadar departe de a se fi încheiat şi … aşa cum afirmam la începutul prezentului articol … probabil imposibil de oprit. Cu toate acestea, dacă evoluţiile ce vor apărea vor face viaţa mai uşoară sau mai ieftină pentru miliardele de utilizatori de pe mapamond, creşterea numărului de cereri de prietenie pentru miraculoasa reţea socială nu va mai mira pe nimeni.
Rubrică oferită de societatea de consultanţă şi training antreprenorial Talpoş & Partners.